Motorsport Arena Oschersleben
"Det var en dejlig oplevelse at køre ind i pitten på Oschersleben og møde gamle venner og kollegaer, som for eksempel Gabriele Tarquini som jeg tidligere har kørt i team med - det var hyggeligt at få hilst på rundt omkring, jeg kender jo de fleste af dem fra tidligere tider" - var Jason Watt's første kommentar til WTCC weekenden - "men jeg vidste også at det ikke ville blive hygge det hele, vi havde en svær opgave foran os!"
(Foto: Tommy Hostrup Galskjær)
"De frie træninger gik meget godt, specielt set i lyset af at jeg ikke var helt tilfreds med bilen, alligevel var jeg næsthurtigste SEAT kører i privat cuppen. I tidtagningen var jeg hurtigt ude på slicks, og kørte en super hurtig første sektor, men så indhentede jeg en Lada, og det kostede mig en del tid, alligevel var det her jeg fik sat min hurtigste tid, da det kort efter begyndte at regne" - fortæller Jason Watt der sluttede kvalifikationen på 20. pladsen generelt, samt på 8. pladsen blandt privat cup deltagerne.
"Søndagens første løb sluttede næsten inden det rigtigt kom i gang, jeg fik en fin start og var vist oppe på 14. pladsen, da jeg i tredje sving blev ramt af en konkurrent og fik beskadiget styretøjet, og kørte af banen. Det var ellers ærgerligt, for når man kigger på de tider der blev kørt, kunne jeg have fulgt med en kører som Tom Coronel, der fører privat cup mesterskabet, og som også kører i en SEAT Leon" - var Jason Watt kommentar til det første løb, og han fortsætter - "i den korte pause mellem de to løb havde mine mekanikere i Team BYGMA Jason Watt Racing meget travlt, men de fik bilen køreklar, selv om der ikke var tid til det helt store finjustereinger. Bilen kørte ikke specielt godt, faktisk nok det dårligste på hele weekenden, alligevel kunne jeg gennemføre løbet."
(Foto: Tommy Hostrup Galskjær)
Ikke nok med at Jason Watt kunne gennemføre løbet, han kørte sig op fra 27. til 19. pladsen generelt, hvilket placerede ham på 8. pladsen i privat cuppen, en placering der indbragte ham 1 point til det mesterskab.
"Det var tydeligt at vi manglede erfaring med banen i tørvejr, og alt i alt er jeg lidt skuffet rent sportsligt, men det var et stor oplevelse både for teamet og mig som kører, samtidig fik teamet stor ros for vores setup i pitten fra spanske SEAT Sport - det varmede i hele teamet" - slutter Jason Watt.
(Foto: Tommy Hostrup Galskjær)
Ring Djursland
Den kommende weekend gælder den næstsidste afdeling i Danish Touringcar Championship, som køres på Ring Djursland, en bane som Jason Watt godt kan lide, også selv om han endnu ikke har været på podiet på banen ude på Jyllands 'næse'.
"Ring Djursland er en rigtig god bane, selv om jeg finder at den er lidt svær at overhale på. Jeg har flere gange været tæt på top resultater på banen, blandt andet blev jeg 2'er i det ene løb sidst vi kørte på Ring Djursland, men jeg manglede stadig lige det sidste. Men i forhold til sidste år, er min racer væsentlig forbedret til i år - så måske ... " siger den altid optimistiske SEAT kører - "min bil er sat op til at bremse meget sent, noget der nok skal være en fordel på netop Ring Djursland."
(Foto: Tommy Hostrup Galskjær)
"Vanen tro har vi i Team BYGMA Jason Watt Racing fuldt booket i vores VIP afdeling til 'Sensommer løbet', og vi ser frem til at give dem alle en stor oplevelse!" - slutter Jason Watt.
Inden 'Sensommer løbet' ligger Jason Watt på 4. pladsen i DTC mesterskabet, med gode chancer for at forbedre placeringen i sæsonens sidste løb.
DTC tidsplan for Ring Djursland's Sensommerløb:
Lørdag den 12. september:
10:55 - Træning
13:15 - Træning
15:00 - Tidtagning
Søndag den 13. september:
10:30 - Warm up
12:10 - 1. kvalifikationsløb
14:00 - Gridshow
14:25 - 2. kvalifikationsløb
15:30 - Finale Hr. Nielsen
Læs mere om: Jason WattTeam BYGMA Jason Watt RacingOscherslebenRing Djursland06/09/09 - Oschersleben - WTCC - FIA VM13/09/09 - Ring Djursland - Danish Touringcar Challenge |