”Nu er der så mange andre kørere, som har haft det sjovt i en af mine biler, så nu vil jeg også have et enkelt løb, så jeg selv kan prøve at mærke, hvor meget bilen er blevet bedre, siden jeg sidst kørte i den,” forklarer Hans Hartmann. I sin tid var det ham selv, der tilbage i 2005 førte Accord-modellen ind i Danish Touringcar Championship. Dengang kørte han hele sæsonen, men siden da har det ikke været så ofte, at han selv har siddet bag rattet af en af sine biler.
Hidtil har Hans Hartmann ladet andre klare opgaven i bilerne - nu prøver han selv. (Foto: Jeppe Rimmen)
”Jeg havde et kvarters test med bilen sidste år på Padborg Park, og i år har jeg kun haft fornøjelsen af at køre bilen fra sejrsceremonien til teamets plads i depotet,” fortsætter Hans Hartmann.
”Jeg har ikke nogen specielle forventninger til det kommende løb, for jeg har ikke nået at træne, men jeg vil gøre, hvad jeg kan. Jeg har to frie træninger til at indstille mig på bilen, inden det gælder tidtagningen, men Ring Djursland er nok den bane, jeg har kørt flest testkilometer på. Det er også der, hvor jeg føler, at jeg har haft mine bedste løb, og hvis Hondaen er så god nu, som andre siger, skulle det ikke gå helt dårligt.”
Hartmann Honda Racings anden bil bliver som hidtil kørt af Per Poulsen, som tørster efter at revanchere de to seneste DTC-afdelinger.
”Nu skal jeg til at have lidt held i sprøjten og forhåbentlig komme igennem alle tre heats,” siger fynboen om det forestående løb. ”Jeg vil frygteligt gerne, at vi kan ligge i toppen af privat cuppen, men det vigtigste for mig er at komme helskindet igennem alle tre heats og så håbe på, at vi har farten til, at det kan være i toppen.”
Per Poulsen satser på at klare sig godt i alle weekendens tre løb. (Foto: Jeppe Rimmen)
De to seneste DTC-afdelinger har været bekostelige for Per Poulsen i kampen om at vinde privat cuppen. Af de i alt seks løb scorede han kun points i de tre af dem.
”Vi må gå benhårdt efter en god tidtagning og komme igennem uden at få straffe, så vi kan starte, hvor vi kan gøre os fortjent til det,” siger han om strategien. ”Jeg håber at kunne starte et godt stykke fremme i rækkerne. Ring Djursland er jo godt bred i starten, så risikoen for en startkollision denne her gang er ikke så stor. Det er straks værre, når vi kommer ned ad Trapperne, for så kan det gå galt, hvis feltet ikke har strækket sig ud. Der er større mulighed for, at vi kommer helskindet igennem alle sammen, så jeg glæder mig til at komme derop.”
Hartmann Honda Racing Læs mere om: Hans Hartmann PetersenPer PoulsenHartmann RacingRing Djursland13/09/09 - Ring Djursland - Advan Cup13/09/09 - Ring Djursland - Danish Touringcar Challenge |