Udover Tom Kristensen's Audi på 3. pladsen, er de 'danske' bilers placeringer følgende nu:
8. pl. LMP1 Audi #15 - Christian Bakkerud
14. pl. LMP2 Porsche #31 - Team Essex - Casper Elgaard og Kristian Poulsen
22. pl. GT1 Corvette #63 - Jan Magnussen
27. pl. LMP2 Zytek #32 - Juan Barazi
40. pl. GT2 Ferrari #89 - Allan Simonsen
18:05
Den førende Peugeot 908 HDi FAB #8 fra Team Peugeot Total har netop rundet omgang nummer 50 - samtidig kører den ind til pitstop.
18:15
Afstanden mellem de to førende biler i LMP2 klassen, Team Essex #31 og Team Goh #5 er nu nede på 5,576 sekund.
18:20
Audi #2 har passeret Audi #1.
18:25
I GT2 klassen er der nu Corvette C6.R racere på de fire første pladser, og det er stadig med Jan Magnussen's Corvette #63 på 1. pladsen - de har nu kørt 49 omgange. De to sidste biler i GT1 klassen - Aston Martin DBR9 #66 fra Jetalliance og Lamborghini #68 fra JLOC teamet - er placeret på 54. og 55. pladserne. Det har kørt henholdsvis 22 og 1 omgang!
18:30
Peugeot 908 HDi FAB #8 fra Team Peugeot Total er nu oppe på 56 omgange.
18:35
I GT2 klassen er der i øjeblikket Porsche 997 GT3 RSR racere på de to første pladser, det er med #80 Flying Lizard foran IMSA Performance Matmut #76 - de har nu kørt 49 omgange.
Casper Elgaard i pt for tankning, og samtidg pitter Team Goh der skifter både kører og dæk.
18:38
Ginetta Zytek #40 fra Quifel ASM Team kører langsom rundt på banen, den mangler hele højre forskærm!
18:45
Peugeot 908 HDi FAB #8 fra Team Peugeot Total er nu oppe på 60 omgange, hvor den er 2:41,560 sekund foran den tilsvarende bil #9 fra Peugeot Sport Total.
De to Audi R15 racere #2 og #1 er placeret på 3. og 4. pladserne, og er på omgangshøjde med den førende bil.
18:50
Peugeot #9 kører ind til pitstop - en hurtig tankning og David Brabham kører ud på banen igen. Umiddelbart efter kommer # 8 ind til samme service med Stephane Sarrazin bag rattet.
18:53
Audi #1 i pit til tankning, Rinaldo Capello bliver siddende i bilen, der også lige får en nu front.
18:55
En god kombination af både Casper Elgaard bag rattet i Team Essex Porschen #31, samt Team Goh #5 lange pitstop, har øget deres forspring til 1:03,700.
De to biler fører fortsat LMP2 klassen og de har kørt 60 omgange på nuværende tidspunkt.
Audi #2 er nu oppe på 2. pladsen.
19:00
Oreca Judd #12 fra Signature Plus teamet stopper lige ud for pitten, men Didier André får heldigvis gang i bilen igen - den holdt meget uheldigt!
Ved time skiftet er det fortsat Peugeot 908 HDi FAB #8 fra Team Peugeot Total der fører løbet.
Stillingen efter 4 timer:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Team |
Mærke |
Omg. |
|
1 |
8 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
65 |
2 |
2 |
LMP1 |
Audi Sport North America |
Audi R15 TDI |
64 |
3 |
9 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
64 |
|
4 |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
64 |
5 |
007 |
LMP1 |
AMR Eastern Europe |
Lola B09/60-Aston Martin |
64 |
6 |
008 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
64 |
|
7 |
17 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Peugeot 908 HDi FAP |
63 |
8 |
14 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
63 |
9 |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
62 |
|
10 |
15 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
62 |
11 |
11 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
62 |
12 |
13 |
LMP1 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B08/60-Aston Martin |
62 |
|
13 |
16 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Pescarolo 01-Judd |
62 |
14 |
31 |
LMP2 |
Team Essex |
Porsche RS Spyder |
61 |
15 |
5 |
LMP2 |
NAVI Team Goh |
Porsche RS Spyder |
61 |
|
16 |
12 |
LMP1 |
Signature Plus |
Courage LC70-Judd |
60 |
17 |
23 |
LMP1 |
Strakka Racing |
Ginetta Zytek 09S |
60 |
18 |
33 |
LMP2 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B09/80-Judd |
60 |
|
19 |
10 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
60 |
20 |
25 |
LMP2 |
RML |
Lola B09/86-Mazda |
59 |
21 |
7 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
58 |
|
22 |
41 |
LMP2 |
GAC Racing Team |
Zytek 07S |
58 |
23 |
6 |
LMP1 |
Team LNT |
Ginetta Zytek 09S |
58 |
24 |
35 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
58 |
|
25 |
63 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
58 |
26 |
64 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
58 |
27 |
32 |
LMP2 |
Barazi Epsilon |
Zytek 07S |
57 |
|
28 |
73 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
57 |
29 |
72 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
57 |
30 |
009 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
56 |
|
31 |
30 |
LMP2 |
Racing Box SRL |
Lola B09/80-Judd |
56 |
32 |
26 |
LMP2 |
Bruichladdich Bruneau |
Radical-AER |
56 |
33 |
76 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
55 |
|
34 |
80 |
GT2 |
Flying Lizard Motorsport |
Porsche 911 GT3 RSR |
55 |
35 |
4 |
LMP1 |
Creation Autosportif |
Creation Judd |
55 |
36 |
24 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
55 |
|
37 |
82 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
55 |
38 |
89 |
GT2 |
Hankook Team Farnbacher |
Ferrari F430 GT |
55 |
39 |
92 |
GT2 |
JMW Motorsport |
Ferrari F430 GT |
55 |
|
40 |
78 |
GT2 |
AF Corse SRL |
Ferrari F430 GT |
54 |
41 |
83 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
54 |
42 |
97 |
GT2 |
BMS Scuderia Italia SPa |
Ferrari F430 GT |
54 |
|
43 |
85 |
GT2 |
Snoras Spyker Squadron |
Spyker C8 Laviolette |
54 |
44 |
87 |
GT2 |
Drayson Racing |
Aston Martin Vantage |
54 |
45 |
84 |
GT2 |
Team Modena |
Ferrari F430 GT |
53 |
|
46 |
99 |
GT2 |
JMB Racing |
Ferrari F430 GT |
53 |
47 |
70 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
52 |
48 |
96 |
GT2 |
Virgo Motorsport |
Ferrari F430 GT |
52 |
|
49 |
81 |
GT2 |
Team Advanced Engineering |
Ferrari F430 GT |
51 |
50 |
40 |
LMP2 |
Quifel-ASM Team |
Ginetta Zytek 09S |
46 |
51 |
75 |
GT2 |
Endurance Asia Team |
Porsche 911 GT3 RSR |
42 |
|
52 |
39 |
LMP2 |
Kruse-Schiller Motorsport |
Lola B07/46-Mazda |
32 |
53 |
66 |
GT1 |
Jetalliance Racing GmbH |
Aston Martin DBR9 |
28 |
54 |
77 |
GT2 |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 GT3 RSR |
24 |
|
55 |
68 |
GT1 |
JLOC |
Lamborghini Murcielago |
1 |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: Le Mans |