Men efter fremmøde på Jyllandsringen til åbningsløbet, fandt man ud af, at Morgans bil (tidl. Mike Legarths) overholdt kravene til DTC, og Morgan derfor ligeså godt kunne deltage i Cuppen. Morgan vidste dog godt, at der var nogle tider der skulle forbedres, hvis han skulle hænge på, så hele åbningsløbet blev brugt til at optimere bilen, og forsøge sig frem med flere ting, bl.a. flere ”gode” råd. Resultatet blev dog: tilbage til udgangspunktet. Det blev dog kun til et enkelt forsøg, da der viste sig en brændstof lækage da vognen for første gang i Morgans besiddelse blev fyldt op med brændstof til 2 heat. Teamet blev dog enige om, at det nok var klogest at holde sig ude med den slags problemer.
Der bliver tænkt store tanker af Morgan og chefmekaniker Morten Jensen. (Foto: KC-Motorsport)
Christian Vejby er ”rykket op” i gruppe 2 i Special Saloon Car. Antallet af deltagere i gruppe 1 var blevet kraftig reduceret i forhold til sidste sæson, og en max score ville ikke længere være mulig. Den ”gamle dogbox”, som havde drillet en del og var skyld i en gruppe 1 sæson i 08, blev fundet frem, så man kunne overholde kravene til gruppe 2. Dog var Klostemanns beslutning om at køre special saloon gr. 2 dog en smule skræmmende, men alligevel sjovere – og ligeså pointgivende som gr.1 kunne blive. Skæbnen var dog hård ved Klostemann til åbningsløbet – hans motor ”stod af”, hvilket Vejby kunne profitere på – 42 point til scalaen. Ikke værst!!
Åbningsløbets pointhøst til Vejby. (Foto: KC-Motorsport)
Padborg Open
Lørdag aften på Padborg Park er teamet vældig tilfredse, men der manglede vi jo også de ”rigtige” løb søndag.
Vejby har klaret 2 pole i gruppe 2, men der er blevet længere til podiet i selve heatene. Især må man konstatere at sp4 bilerne har fået ”krudt i røxxx”. Så hvor Vejby tidligere har hentet en samlet 5. - 7. plads, er han denne weekend på 10. pladsen i start rækkefølgen, på trods af han faktisk har kørt næsten et helt sekund hurtigere end sidste år.
Vejby i ”godt” selskab. (Foto: KC-Motorsport)
Morgan har kørt sin hurtigste tidtagning på Padborg Park nogensinde, på trods af at bilen stadig driller – den ”sejler” når den har kørt nogle få omgange – bagdækkene bliver utrolig varme. Så nok tilfredse, så skulle fejlen gerne lokaliseres inden heatene søndag.
Det lykkedes ikke rigtig. Alt bliver forsøgt, men et ekstra bagtøj er ikke lige ved hånden, så da fejlen fortsætter, konkluderer mekanikeren, at det må være bagtøjet. For efter at have været katastrofalt bagefter i de 2 første kvalifikationsheat, valgte Morgan at køre ud midtvejs i finalen.
Det har ikke været den helt store succes for Morgan i DTC-cuppen endnu, men der arbejdes videre.
Kim var meldt til i Special Saloon Car serien ved sæsonstart, så festivalen på Ring Djursland vil blive brugt til at prøve nogle nye ting af – der skal generelt findes et par sekunder endnu.
Så mangler Morgan bare ”at hænge på”. (Foto: KC-Motorsport)
Vejby fik et ”let” 1. heat, da den værste konkurrent var uheldig i starten og måtte udgå efter en større skade. Så Vejby tænkte, at når der ikke var så mange at køre race med på sin egen størrelse, kunne man jo lige satse lidt og lave et par hurtige omgange – ikke med den store succes, da det kostede en tur i sandkassen efter en kørefejl – og heller ikke til udbredt fornøjelse for mekanikerne, men der var da lidt for publikum.
2. heat ”gik efter bogen”, men desværre kun med en enkelt konkurrent i gruppe 2. Gruppesejren blev hentet hjem, men de alt for få deltagere giver desværre også for lidt point – især når man selv smider halvdelen væk. Det ville ellers have været rart med et forspring til Klostermann, inden han kommer på banen igen, for slet ikke at snakke om Borum – mon ikke han viser sig på Djursland, for der plejer han ikke at være let ”at bide skeer med”.
Ny gæst i teltet: Teddy Kugelberg har ad omveje købt Nille's Toyota. (Foto: KC-Motorsport)
Teddy Kugelberg Pedersen var ikke specielt heldig, en skivebremse knækkede af kransen i 1. heat, men dog sent nok i heatet til at det gav en 2. plads.
Vi havde set frem til ”Anderstorp” i Sverige med renoveret motor og ny gearing til bagtøjet, men sådan skulle det desværre ikke gå. Manglende tilmelding til stævnet fik som bekendt arrangørerne til at aflyse løbsweekenden, og vi må nu se frem til festivalen på Ring Djursland. En spændende bane, men ikke den Vejby har flest gode minder fra....
KC-Motorsport Læs mere om: Christian VejbyKim M. JensenTeddy Kugelberg PedersenKC-Motorsport |