Teamet var draget til Padborg Park for at forberede sig til weekendens løb på Danmarks sydligste motorbane, hvor det var planen at man skulle teste med begge de to nye Peugeot 308 EPO I racere, samt den ene af 307'erne.
Problemerne begyndte allerede hjemme på værkstedet, hvor man måtte konstatere at 308'er nummer to ikke kunne nå at blive klar til testen.
Velankommet til Padborg Park kørte først Anders Majgaard og så David Falch ud for at teste i Anders' 308'er, men de kom hurtigt tilbage til pitten, der var problemer med trækkablerne til gearkassen.
Samtidig kom Peter Obel tilbage til pitten med 307'eren efter sin første tur på banen, her var gearkassen stået af!
Hvor uheldig kan man være!
David Falch bag rattet i Anders Majgaard's Peugeot 308 EOP I. (Foto: Motorsporten.dk)
Problemet med trækkablerne på 308'eren blev løst, og David kom herefter på banen igen, men kom efter få omgange i den ny racer meget langsomt tilbage til pitten.
Det viste sig, at på vej ind i chikanen var det ene forhjulsophæng 'faldet sammen', Det fik dog ikke teamet til at give op!
Mekanikerne gik straks i gang med at monterer en gammel Intrax undervogn på racere, så de to kørere kunne få nogle flere omganges træning på banen.
Greakasseproblemer satte an stopper for Peter Obel's testdag. (Foto: Motorsporten.dk)
"Jeg tager 'reservebilen' igen denne weekend, men det går jo også meget godt i den" - konstaterer David Falch der lige nu er ved at lægge sidste hånd på nye dele til forhjulsophænget på 308'eren - "jeg skal jo bare fortsætte hvor jeg slap på Jyllands-Ringen, og så håber jeg at uheldende er brugt op, så vi kan få scoret mange point, og gerne krydret med en sejr!"
"Der er ingen tvivl om at den nye racer er godt på vej i den rigtig retning, den føles perfekt når man kører i den, men der er stadig lige lidt børnesygdomme vi skal have kurreret" konstaterer Anders Majgaard - "denne weekend skal vi køre på Padborg Park, det er en dejlig bane som jeg er glad for at køre på, og så er det nogle flinke mennesker dernede, så jeg glæder mig til weekenden."
Teamet fik hentet en anden gearkasse til Peter's racer i Kolding, så han kunne komme på banen igen, men problemer med en føler satte en effektiv stopper for dagens aktiviteter.
Greakasseproblemer satte en stopper for Peter Obel's testdag. (Foto: Motorsporten.dk)
"Det var ikke mange omgange jeg fik kørt, faktisk blev det kun til seks, men jeg er fortrøstningsfuld op til weekendens løb, og jeg er sikker på at Michael og Ole nok skal nå at få raceren klar" - kommer det fra en altid optimistisk Peter Obel - "det gik jo over al forventning sidst på Jyllands-Ringen, og jeg er ret stolt over at ligge på anden pladsen i mesterskabet lige nu, selv om jeg godt ved at den placering bliver svær at fastholde. Men kan jeg køre mig ind på 5. - 8. pladsen i tidtagningen, er jeg tilfreds, og så må vi se hvor meget det ellers rækker til!"
"Det var bestemt ikke den bedste testdag vi har haft, eller måske var det netop det, for vi fandt mange fejl som det ville have været ærgerligt først at opdage i weekenden. Specielt viste det sig at chikanen på Padborg Park er meget hård ved 308'erens forhjulsophæng, noget som David Falch lige nu arbejder på en løsning på. Gearkasse problemerne på 307'eren er noget som altid kan ske, og igen her var det heldigt at det skete til en testdag, fremfor på en løbsweekend" - udtaler sportsdirektør Lars Vendelbo.
Advan Cup tidsplan ved Padborg Open
Lørdag den 23. maj
08:30 - træning
14:05 - tidtagning |
Søndag den 24. maj
13:05 - race 1
16:10 - race 2 |
Hr. Nielsen
Læs mere om: Anders MajgaardDavid FalchPeter ObelLV-MotorsportNumber 1 RacingPadborg Park24/05/09 - Padborg Park - Advan Cup |