SS9 - Sloughan Glen 1 - 27,760 km.:
Lørdagens første prøve var den teknisk svære Sloughan Glen, som oven i købet både var meget våd og fedtet, samt nogle steder isbelagt.
Disse svære forhold mesterede Sebastien Loeb på fornemmeste vis i sin Citroën C4, og han kom i mål med en tid der var 12,7 end teamkollega Daniel Sordo på 2. pladsen.
13,3 sekund efter Loeb kom Mikko Hirvonen i sin Ford Focus på 3. pladsen.
Loeb's hurtige tid bevirkede at han udbyggede sit forspring til 57,1 sekund i forhold til Sordo på 2. pladsen.
SS10 - Ballinamallard 1 - 25,460 km.:
Igen var det de to Citroën kørere der var hurtigst, og da tider blev gjort op var det med Loeb 9,7 sekund hurtigere end Sordo.
også på 3. pladsen kom en Citroën, det var Chris Atkinson fra Citroen Junior Team, hans tid var 16,7 sekund fra Loeb's tid.
Bedste Ford kører blev Mikko Hirvonen på 4. pladsen, han var denne gang 31,5 sekund bagefter.
SS11 - Tempo 1 - 13,460 km.:
Dagens tredje specialprøve, og dagens tredje sejr til Sebastien Loeb, og igen var det med teamkollega Daniel Sordo på 2. pladsen og juniorkøreren Chris Atkinson på 3. pladsen. De to var henholdsvis 5,4 og 11,1 sekund langsommere end Loeb på denne specialprøve.
Ford køreren Mikko Hirvonen fik problemer med sin servo til styretøjet, og mistede meget tid på denne prøve, med det resultat at han sluttede på 10. pladsen.
Dermed var det den genstartede Urmo Aava, nu som deltager i "SupeRally", der kom ind som bedste Ford kører på 4. pladsen - 12,3 sekunder fra Loeb's tid.
Top 10 efter første gennemkørsel:
|
Plac. | Kører | Mærke | Tid |
|
1 | Sebastien Loeb | Citroën C4 | 1:44:53,7 |
2 | Daniel Sordo | Citroën C4 | + 01:12,2 |
3 | Mikko Hirvonen | Ford Focus | + 02:29,2 |
|
4 | Henning Solberg | Ford Focus | + 05:15,0 |
5 | Chris Atkinson | Citroën C4 | + 06:02,0 |
6 | Matthew Wilson | Ford Focus | + 07:46,5 |
|
7 | Sebastien Ogier | Citroën C4 | + 08:13,4 |
8 | Gareth MacHale | Ford Focus | + 09:04,6 |
9 | Eamonn Boland | Subaru Impreza | + 09:36,5 |
|
10 | Khalid Al Qassimi | Ford Focus | + 09:52,3 |
|
SS12 - Sloughan Glen 2 - 27,760 km.:
Anden gennemkørsel af Sloughan Glen prøven gik ikke helt som første gang for løbets førende kører, Sebastien Loeb fra Cttroën teamet, han stallede motoren i et af hårnålesvingene og satte værdifuld tid til inden han kom i gang igen.
Derfor sluttede han denne prøve på 5. pladsen 13,7 sekunder langsommere end Ford køreren Mikko Hirvonen der satte hurtigste tid.
Daniel Sordo og Jari-Matti Latvala tog sig af 2. og 3. pladserne, hvor de var henholdsvis 1,3 oh 5,7 sekunder fra Hirvonen's tid.
SS13 - Ballinamallard 2 - 25,460 km.:
På dagens 5. specialprøve var Citroën køreren Sebastien Loeb tilbage i fuld fart, og satte igen hurtigste tid, 2. og 3. pladserne blev besat af mærke kollegaerne der denne gang havde junior køreren Chris Atkinson foran Daniel Sordo - deres tider var 4,8 og 5,1 sekund fra verdensmesterens tid.
Finske Mikko Hirvonen sluttede på 4. pladsen 12,0 sekunder bag Loeb, og han blev dermed bedst placerede Ford kører.
SS14 - Tempo 2 - 13,460 km.:
Selv om det igen var Citroën C4 køreren Sebastien Loeb der satte hurtigste tid her på lørdagens sidste specialprøve, blev der alligevel rykket lidt rundt på den vanlige rækkefølge af forfølgerne.
For på 2. pladsen kom Jari-Matti Latvala i sin Ford Focus der placerede sig, og han tid var kun 0,6 sekund fra Loeb's tid!
3. og 4. pladserne havde også en Citroën - Ford kombination, her var det Chris Atkinson og Mikko Hirvonen der placerede sig.
Det var 1,5 og 3,4 sekund fra den hurtigste tid.
SS14 var som nævnt dagens sidste specialprøve, og dagen sluttede som den startede, med Sebastien Loeb på første pladsen, hvor han nu er 1 minut og 9,1 sekund foran teamkollega Daniel Sordo fra Citroen Total teamet.
På 3. pladsen finder vi den bedst placerede Ford kører, det er Mikko Hirvonen fra BP Ford Abu Dhabi, der følges af Stobart Ford køreren Henning Solberg.
Stillingen efter dag 2 - ialt 14 specialprøver:
|
Pl. | # | Kl. | Kører | Mærke | Tid |
|
1 | 1 | A8 | Sebastien Loeb | Citroen C4 | 2:20:02,8 |
2 | 2 | A8 | Dani Sordo | Citroen C4 | 2:21:11,9 |
3 | 3 | A8 | Mikko Hirvonen | Ford Focus | 2:22:33,7 |
|
4 | 6 | A8 | Henning Solberg | Ford Focus | 2:26:00,2 |
5 | 7 | A8 | Chris Atkinson | Citroen C4 | 2:26:04,9 |
6 | 11 | A8 | Sebastien Ogier | Citroen C4 | 2:29:16,2 |
|
7 | 16 | A8 | Matthew Wilson | Ford Focus | 2:29:54,1 |
8 | 9 | A8 | Khalid Al Qassimi | Ford Focus | 2:31:52,8 |
9 | 17 | A8 | Eamonn Boland | Subaru Impreza | 2:32:43,2 |
|
10 | 20 | A8 | Aaron Machale | Ford Focus | 2:33:43,2 |
11 | 5 | A8 | Urmo Aava | Ford Focus | 2:34:19,7 |
12 | 18 | A8 | Gareth Machale | Ford Focus | 2:34:54,0 |
|
13 | 63 | N4 | Shaun Gallagher | Mitsubishi Evo | 2:37:48,7 |
14 | 19 | A8 | Tim McNulty | Subaru S12B | 2:37:53,2 |
15 | 65 | N4 | Alan Ring | Mitsubishi Evo | 2:37:54,0 |
|
16 | 62 | N4 | Gary Jennings | Mitsubishi Evo | 2:40:26,0 |
17 | 4 | A8 | Jari-Matti Latvala | Ford Focus | 2:43:05,5 |
18 | 31 | A6 | Aaron Burkart | Suzuki Swift | 2:43:13,7 |
|
19 | 38 | A6 | Martin Prokop | Citroen C2 | 2:44:40,7 |
20 | 33 | A6 | Simone Bertolotti | Suzuki Swift | 2:51:14,8 |
21 | 36 | A6 | Hans Weijs | Citroen C2 | 2:53:20,3 |
|
22 | 8 | A8 | Conrad Rautenbach | Citroen C4 | 2:54:07,4 |
23 | 35 | A6 | Yoann Bonato | Suzuki Swift | 2:55:47,7 |
24 | 70 | A7 | Toni Kelly | Honda Civic | 2:57:22,7 |
|
25 | 61 | N4 | Niall McShea | Proton Satria | 2:59:55,5 |
26 | 37 | A7 | Kevin Abbring | Renault Clio | 3:02:10,8 |
27 | 71 | N4 | Paul Elliott | Mitsubishi Evo | 3:03:06,1 |
|
28 | 72 | N4 | Rory Byrne | Mitsubishi Evo | 3:04:59,7 |
29 | 60 | N2 | Ross Forde | Suzuki Swift | 3:07:35,9 |
30 | 34 | A7 | Luca Griotti | Renault Clio | 3:07:40,3 |
|
31 | 74 | N4 | Steve Graham | Vauxhall Astra | 3:29:07,4 |
32 | 69 | N4 | Derrick Jobb | Mitsubishi Evo | 3:31:58,9 |
33 | 75 | N1 | Kenneth Treacy | Volkswagen Polo | 3:47:47,1 |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: Irland |