Nu er planer ikke altid det samme som virkeligheden, og et motorhavari kostede Michael Klostermann tre fulde løbsweekender på tilskuerpladserne, og det giver som bekendt ikke mange point på kontoen. Faktisk kostede det så meget, at mesterskabet var forsvundet inden weekenden, men det betyder ikke, at man slækker på gassen.
Til første tidtagning lykkedes ikke at køre hurtigere end ”Gamle” Hansen, der ikke er så gammel endda, når han sidder bag rattet. Også i anden tidtagning gav han brødrene kamp til stregen, men måtte se sig hensat til tredjepladsen. Afstanden fra Michael og ned til Claus var blot 73/1000 sekund.
Michael på jagt efter Jørgen Hansen. (Foto: Gripping Media)
Søndagen oprandt med flot vejr, og kunne det være anderledes, når lillebror Claus havde fødselsdag? Michael kom godt fra start, mens Jørgen Hansen og Jens Ole Mathiesen lige fik kilet sig ind foran Claus. Ude i Big Mag udførte Michael en elegant pirouette og havde pludselig 6-8 biler foran. Det blev indledningen til en flot jagt op gennem feltet, hvor nedbremsningens ædle kunst blev demonstreret for enden af langsiden på næsten hver eneste omgang. At der ikke blev sparet på pedaltrykket kunne aflæses på den nye banerekord, som var 1,1 sekund hurtigere end den tid Klaus Elmies satte med sin DTM-Mercedes i 2006.
Claus havde stille og roligt fået kørt sig ind på Jens Ole og lavede en fuldstændig perfekt udbremsning for enden af langsiden. Derefter begyndte speederen at gøre nykker og på de sidste to omgange kunne motoren selv med pedalen halvvejs gennem vognbunden ikke komme over 6.000 omdrejninger. Alligevel lykkedes det at holde fast i tredjepladsen, mens Michael måtte konstatere, at løbet var et par omgange for kort til at han kunne nå Jørgen.
Claus jager Jens Ole Mathiesen. (Foto: Gripping Media)
Da starten gik til andet heat, var Michael igen hurtigst væk fra linien og den plads afgav han ikke på noget tidspunkt i løbet. End ikke en kort periode med Safety Car fik konkurrenterne til at gøre et alvorligt angreb på førerpositionen.
Gennem tiderne har der været mange sjove episoder i forbindelse med startproceduren. Claus kom til at levere en af de bedre: - Jeg kiggede på nogle røde lys og ventede på at de skulle slukke. Det gjorde de ikke men lige pludselig kørte alle de andre, og så måtte jeg vel også hellere køre, fortalte Claus efter løbet, som blev noget kortere end forventet. Kort efter starten var der en let berøring uden konsekvenser af Christers Porsche, men allerede på anden omgang gik Torben Wind og Claus fejl af hinanden. Torben spandt rundt og endte med baghjulene i sandet, mens Claus måtte humpe i pit med et skævt styretøj.
Efter løbet og den officielle præmieoverrækkelse var der uddeling af pokaler i SSC. Her skulle Michael give fighterpokalen videre og valgte at lade den gå til Kim Morgan: - Kim kommer altid med en bil, der er godt forberedt og flot lavet. Det er den rigtige indstilling og kræver et stort stykke arbejde, så han må være en værdig modtager.
Mesterskabsdrømmene for dette år er nu pakket ned, men ambitionerne for næste år er sat på plads: - Vi kommer igen, og næste år går vi til den fra første løb. Denne sæson har vist, at der er mange gode biler og kørere i SSC, og klassen har flere gange stået for det bedste motorløb – og det kan ses på tilskuerpladserne! Gripping Media ApS Læs mere om: Claus KlostermannMichael KlostermannPerfection RacingPadborg Park21/09/08 - Padborg Park - Special Saloon |