Med 4 afdelinger tilbage, er det ikke længere nok for Borum at vinde samtlige afdelinger, Vejby skal nu samtidig udgå mindst 1 gang, og sætte yderligere point til, hvis Borum skal indhente det tabte.
”Vi må erkende, at specielt på Jyllandsringen er Vejby hurtigere end os, men selvom vi realistisk set ikke kan nå mesterskabet i år, så vil jeg gøre alt for at komme øverst på podiet i de sidste 4 afdelinger. ” udtaler Jakob Borum.
Det vil også være særdeles fornuftigt i forhold til at bevare 3. pladsen i den generelle stilling. Her ligger Peter Vesti og Jesper Ternvalt med weekendens pointhøst nemlig kun 18 point efter, og også Claus Klostermann og Jørgen Hansen har muligheder for at blande sig i kampen om den generelle 3. plads.
Borum kæmpede det bedste han havde lært på Jyllandsringen, men selvom om Vejby er bagerst her, så lykkedes det ikke at holde ham bagved til det ternede flag. (Foto: keldolfert.dk)
Borum havde op til Grand Prixet monteret en ny kulfiber hjelm for at spare vægt, og samtidig havde Borum selv tabt knap 5 kg, så alt i alt skulle Honda Integra’en slæbe på næsten 20 kg mindre denne weekend. At de 2 ændringer så samtidig pynter gevaldigt på både bil og chauffør er kun godt.
Bilen har fået ny let og flot kulfiber hjelm. (Foto: keldolfert.dk)
Weekenden var ikke helt uden succes for Honda ProRacing teamet. Den første tidtagning fredag aften blev kørt på en halvvåd bane. De fleste valgte at køre ud på slicks, men Borum valgte regnvejrs dækkene. Efter første halvdel af tidtagning lignede det faktisk et godt valg, da Jakob Borum lå med 5. bedste tid generelt. Hele teamet stod i pitten og bad om mere regn, men desværre tørrede det op, og det var for sent til at få skiftet til tørvejsdæk for Borum. En samlet startplacering som nr 12 er dermed godkendt.
Anden tidtagning lørdag formiddag blev en meget kort affære for Honda Integra’en. På 4 omgang knækkede trækakselhovedet simpelthen, og så måtte Borum se til fra indercirklen på den nye banestykke. Heldigvis var der reservedele med, så bilen blev uden problemer lavet inden løbene søndag. På trods af de få omgange blev det til 3. plads i SS1, hvilket må siges at være flot.
I heat 1 søndag formiddag fik Borum en kanon start, og allerede ved indgangen til hesteskoen på første omgang var Jakob oppe på en samlet 5. plads, og foran Vejby. Dette holdt til langt hen i heatet, med da Christer Gislerud kom op med Porschen, lykkedes det Christian Vejby at komme med forbi i overhalingen.
”Det var en fair overhaling, og jeg havde gjort det samme hvis jeg havde haft muligheden” udtaler Borum, samtidig med at han ikke kan skjule ærgrelsen over at det ikke lykkedes at vinde heatet. En samlet 6 plads med en forhjulstrukket SS1 bil på Jyllandsringen er faktisk ganske godt gået.
Det meste af weekendens anden heat kørte Borum uden synderlig trafik omkring sig. Han kunne ikke indhente Vejby, men de bagvedliggende kunne heller ikke indhente Borum. (Foto: keldolfert.dk)
Til heat 2 havde Borum knap så god en startplads, men det lykkedes hurtigt at komme op på 2. pladsen i SS1, men uden reel chance for at nå Vejby. Endnu engang var det kun baghjulstrukne BMW’er og en enkelt Porsche 996 der lå foran Borum på en generel 9. plads.
For interesserede udstilles Integra’en hos Bilhuset Haldrup i Randers lørdag den 23. august fra kl 11.00 til 16.00.
Hele weekenden var præget af den tragiske ulykke, der fredag aften kostede Jens Hansen livet.
”Jens Hansen var en god ven og fair sportsmand, og jeg har kæmpet mange gode kampe med ham på banen, ikke mindst i Supercup i 2005. Han vil blive savnet. Mine tanker går til hans familie.” udtaler Jakob Borum
Æret være Jens Hansen’s minde.
Honda ProRacing Keld O. Dohm Læs mere om: Jakob BorumHonda ProRacingJyllandsringen17/08/08 - Jyllandsringen - Special Saloon |