Der vil blive lejlighed til at se et bredt udvalg af biler med motorer fra 900 ccm MC til 2000 ccm bilmotorer. Den mest populære motor er dog stadig Yamaha R1 på 1000 ccm.
Det klassiske Lotus Seven karosseri har nu mere end 50 år på bagen. Der har derfor været arbejdet med at skabe et nyt Skandinavisk karosseri, der udover stilmæssigt at være mere up to date også åbner mulighed for at deltage i den nye SEC langdistance klasse, hvor hjulene ikke må være fritliggende. Bilerne kører samme reglement som de klassiske biler og kan deltage på lige fod i SyverRace Cup’en. Det nye karosseri er vægtmæssigt ca. 20 kg tungere end det traditionelle, men dette opvejes af en bedre aerodynamik.
(Foto: Carsten Fruergaard)
SyverRace klubben forventer at begge biltyper fremover vil være repræsenteret i klassen men regner også med, at det nye karosseri vil appellere til unge kørere, der ønsker at begynde i motorsporten eller fortsætte en gokart karriere. På dette felt er springet til SyverRace forholdsvis lille, da bilernes køreegenskaber er meget gokartagtige og prisniveauet meget overkommeligt.
Det nye karosseri blev taget i brug i Norge ved sæsonens start og en del af de norske biler, der møder op til Grand Prix’et, er udrustet med det. I Danmark er der indtil nu solgt 2 karosserier, et til Sten Værnholdt og ét til Fruergaard Racing. Sidstnævnte vil blive indsat i SEC så snart bilen er færdigbygget.
(Foto: Carsten Fruergaard)
Såfremt erfaringerne fra Norge kan overføres til Danmark vil den vækst klassen har haft de senere år yderligere blive forstærket.
Carsten Fruergaard Klasserepræsentant SyverRace Læs mere om: Carsten FruergaardJyllandsringen17/08/08 - Jyllandsringen - Syver Race Cup |