Under optakten til løbet så det ellers ud til, at det heller ikke denne gang ville lykkes at få indfriet den sportslige målsætning – at slutte i top 10.
Close race som det kun kan opleves et helt løb igennem i ADAC Volkswagen Polo Cup! (Foto: Natascha Theisen)
I Volkswagen Polo Cup er det som bekendt yderst beskedent, hvad man må foretage sig af tekniske ændringer. Men alt, hvad der var muligt, blev forsøgt i løbet af week end’en – uden at det på noget tidspunkt kunne ses på tiderne: Under såvel fredagens frie træning, som de to tidtagninger og løbet om lørdagen, var Kennie konstant placeret som nr. 18 – godt 1½ sekund langsommere end hurtigste kører! Og, er der noget der er frustrerende, så er det når de justeringer men laver, overhovedet ingen indflydelse har.
Hvad gør man så? Hvad er så rigtigt – og hvad er forkert?
Men, der var dog en enkelt ting, der endnu var uprøvet – at følge vedholdende ’pit-rumours’ og sætte krængningsstabilisatoren i ’hård’ - stik modsat af, hvad der gav succes i Danmark sidste år.
Om det var det, der virkede – eller om det var fordi Kennie’s styretøj blev slået skævt under starten! – vides ikke med sikkerhed. Men resultater var, at Kennie under søndagens løb var mindre end et sekund fra hurtigste mand i feltet og kunne passere det ternede flag på en tilfredsstillende niendeplads – efter en lang, tæt og fair fight med tyskeren Nils Mierschke (#23).
Efter weekendens resultater, er Kennie på en samlet 16. plads i mesterskabet, men kun med ganske få points forskel til de nærmeste konkurrenter – opad listen.
Næste løb afvikles i slutningen af juni på Norisring ved Nürnberg.
Vitesse Racing Kurt Rene Jensen Læs mere om: Kennie Frydkjær JensenLausitzring18/05/08 - Lausitzring - Polo Cup - DE |