Bilen har ikke rigtigt ville blive på banen (host host), derfor valgte vi at skulle vi prøve igen, så skulle det være på DTC dæk. Først da blev motoren pillet ud, kom årsagen til røgen kom frem :-(
Smadret stempel p.g.a. for varm oile (køler monteret). (Foto: TeamBudgetRacing.dk)
Nå, men der blev bestilt nye stempler, og motoren samlet. Motoren blev testet på flyvestation Sindal, og alt virkede godt. Derefter gik ombygning til 17" i gang og resultatet blev en lidt bredere "riskoger" :-)
Ombygget racer. (Foto: TeamBudgetRacing.dk)
Vi var MEGET spændt på at se hvordan bilen ville køre, og der var også blevet sat andre fjeder på, men vi kunne desværre ikke nå at komme på cornervægt, så den var justeret med Jysk Øjemål.
Derudover var dæmperne blevet strammet helt op, for nu ville vi se hvordan den så ville opføre sig, så vi vidste godt at tidtagning 1 ville blive noget at en test.
Men den kørte faktisk fantastisk godt, dog var bagenden lidt løs da den skulle forbi Erik, men det kom der styr på inden tidtagning 1 var slut.
MEN MEN MEN... efter tidtagning, skulle problemerne vise sig, da motoren kun gik på 3 cylinder og klikkede meget skræmmende. En kompressions test viste da også 0 Psi på Cyl3, så vi tænkte at, nu var det slut..
Da vi pillede ventildækslet af viste årsagen sig.
Smadret Indsugningsventil. (Foto: TeamBudgetRacing.dk)
Puha.. Det så ikke godt ud. Men nogen må have haft hånden over os, for ventilen var ikke slået skæv, og nu blev tiden meget knap, for vi havde små 3 timer til 2. tidtagning, og INGEN stumper. nå ja, og så var servopumpen også stået af (jaja.. den kommer også snart helt af).
Ventil montering, med brækjern. (Foto: TeamBudgetRacing.dk)
Med en tur til Højbjerg efter reservedele og superarbejde af teamet, lykkedes det at få bilen klar til sidste halvdel af tidtagning2. Dog viste det sig at bilen ikke kører så godt på tom tank… så der blev ikke sat en god tid. hehe. UPS.
Nå, men bilen styrede godt og der kom noget i tanken, så vi følte os godt rustet til Heat 1.
Men nu skulle det vise sig at bilen drejer så godt nu, at selv en 3/4 tank ikke er nok til at gennemføre et heat uden luft i systemet.
Så der måtte køres pænt for at gennemføre og ikke gå i stå, og derved desværre lukke en masse fordi, men så blev Klas Høj da glad.
Riskogeren i aktion. (Foto: Olfert)
Det betød så at vi til Heat2 valgte at fylde tanken HELT op, for nu skulle den bare have lov at give gas.. det skulle dog vise sig at man fra 28 startplacering IKKE kan se startlyset.
Og når man så oven i købet laver en skod start, ja så var vi helt i bunden efter starten, lidt tumult gav dog nogle pladser, og i løbet af de næste omgange begyndte overhalingerne af komme en efter en, og ja, det var sku' os der overhalede de andre :), så vi kunne til sidst fra en 28 plads, køre ind på en Samlet 13 plads, og ikke nok med det, det gav sørme også en 3 plads i Gr1 :) (Som Speakeren sagde "Og på 3 pladsen i Gr1 har vi Mikkel Holch..... nej det kan da ikke passe".. hehe.
Alt i alt en kanon weekend uden af bilen var i sandet, selvom der var 3 støvsugere med... just in case.
Årsagen til røgen nu, ser p.t. ud til at være nogle defekte Olietyve, så sammen med nogle andre småting, så skulle den nok være klar til kamp på RingDjursland den 17. - 18. maj.
TeamBudgetRacing.dk - fra Ronni, Mikkel, Lille Natasja, Helle & Chres. (Foto: TeamBudgetRacing.dk)
Til sidst en stor tak til Teamet, som gjorde denne weekend til det den var, og tak til min dejlige Helle, for at holde styr på mig.
TeamBudgetRacing Læs mere om: Mikkel HolchJyllandsringen04/05/08 - Jyllandsringen - Special Saloon |