I træning og tidtagning gjaldt det derfor om at få skånet motoren og finde de helt rigtige linier rundt på banen. Med tider til femte- og sjettepladsen syntes niveauet at være lagt, men der er trods alt altid forskel på kørsel mod stopuret og rigtigt løb med konkurrenter omkring bilen.
Ved starten til første heat kom Anders godt af sted og lå hurtigt til et angreb på Peter Olsen. Overhalingen blev gennemført uden problemer, men allerede på næste omgang kørte Peter Olsen uden anstrengelser forbi på langsiden. Motorens manglende effekt var tydelig at se.
(Foto: Gripping Media)
Resten af løbet blev fra publikums side ikke ret ophidsende, da feltet var blevet strakt ud til en lang linie af biler. For kørerne var der dog stadig spænding, fordi alle biler lå så tæt , at en lille fejl ville gøre at man enten kunne overhale en konkurrent eller selv være i fare for at blive overhalet. Omstændighederne taget i betragtning var sjettepladsen ikke et dårligt resultat.
Andet heat blev en mere spændende forestilling. En sjetteplads i første heat giver pole position til andet heat, og med en perfekt start kom Anders ud på publikumslangsiden foran resten af feltet. Længere nede i feltet var der mere kamp om pladserne, da Kent Iversen begyndte at arbejde sig frem gennem feltet. Anders kom også under angreb, men forsvarede sig godt over flere omgange ved at vælge de rigtige linier og dermed tvinge Kent Iversen til at miste fart på de kritiske steder. I sidste ende kom Kent dog forbi, og Anders kørte en sikker andenplads hjem.
- Det har da været en god weekend. Jeg ligger godt i mesterskabet og bilen har faktisk kørt rigtig godt. Sidste år gik den jo i nødprogram hele tiden, men det har vi fået kureret. Undervognen er perfekt, så når jeg får de sidste hestekræfter bliver det rigtig sjovt, reflekterede Anders efter løbet.
Knap så glad var Jesper Ternvalt, som stillede op med sin nye Peugeot Spider.
– Jeg ved ikke hvad der er galt, men vi kan ikke få fart i bilen. Den ligger meget uroligt i svingene og det betyder, at jeg stille og roligt bliver hægtet af.
(Foto: Gripping Media)
Mekanikerne arbejdede ihærdigt på at finde den rigtige opsætning af undervognen, men det lykkedes ikke i denne weekend for alvor at finde løsningen.
Det var en tydeligt skuffet Jesper Ternvalt, der søndag aften sad og reflekterede over løbet: - Bilen er anderledes at køre, fordi den har centermotor og dermed er meget følsom. Det kan godt være, at vi har fået kompenseret lidt for meget, så det må vi have fundet ud af i en fart, så vi kan være klar til næste løb.
JA Motorsport Gripping Media ApS Læs mere om: Anders MajgaardJesper TernvaltJA MotorsportJyllandsringen04/05/08 - Jyllandsringen - 207 Spider Cup DK |