”Det er en fantastik spændende og helt ny udfordring for Team Essex. Efter 6 år med standardvognracing (DTC) er vi nu klar til internationale opgaver med vores team,” siger teamchef John Nielsen.
Det bliver en ren dansk indsats med stort samarbejde og støtte fra Porsche. Stamkørerne i Team Essex bliver Casper Elgaard og John Nielsen, og hvis det lykkes at få starttilladelse til Le Mans, vil der komme en tredje kører til, som endnu ikke er udpeget.
Team Essex’ deltagelse i LMS-serien kommer til at ske med en Porsche RS Spyder i LMP2-klassen. Porsche RS Spyder har været total dominerende i den amerikanske racerverden, hvor den med Penske-teamet har slået selveste Audi, som i USA kører med deres Le Mans-vindende dieselbil Audi R10 fra LMP1-klassen.
Den vindende Porsche RS Spyder fra den amerikanske LMP2-klasse. (Foto: ALMS)
Forventningerne er skruet højt op, selvom det nok er usandsynligt at det samme kan ske i Europa. Helt sikkert er det dog, at Team Essex er rustet til at kunne kæmpe om sejren i LMP2-klassen, og så en gang imellem blande sig mellem LMP1-bilerne.
Team Essex vil foretage en officiel præsentation af racerbilen, når den ankommer til Danmark. Det sker ca. midt i december. Her vil vi præsentere hele konceptet, sponsorerne, farverne, planerne, forventningerne og alle de mange andre nye tiltag, en sådan opgave indebærer.
Teamets mekanikere drager på søndag til Weissach i Tyskland, hvor Porsches Teknik- og Udviklingscenter ligger, for over de næste par uger at bygge bilen op sammen med Porsches teknikere.
Team Essex Læs mere om: Casper ElgaardJohn Elgaard NielsenTeam Essex |