Efter løbet på Ring Djursland stod det klart, at deres aldrene Honda Civic CRX ikke var klassens hurtigste bil og selvom stabilitet og holdbarhed er 'lisså' vigtige ingredienser i langdistanceløb, som hurtighed, skulle løbet forme sig yderst positivt, hvis de tre kørere skulle ende på podiet...
Det gjorde det...!
Kennie lagde ud i bilen (- som Michael havde køret frem til en 2den plads i klassen under tidtagningen) og koncentrerede sig i starten om at komme rundt på banen uden at komme i clinch med de hurtigste biler på banen...
Som deltager i den mindste klasse, tager det kun få omgange, inden de hurtige Porscher, Ferrarier, BMW M3'ere m.fl. begynder at overhale - og ud over, at det naturligvis er vigtigt at give plads til de hurtige deltagere, er det også vigtigt at gøre det, uden selv at sætte for meget tid til...
Efterhånden som der blev spredning på de deltagende biler (- så meget spredning der nu kan blive med 37 deltagere på blot 2,150 km bane og jævnlig brug af safety car..!) begyndte Kennie at køre stadigt hurtigere og satte efter 52 omgange hurtigste tid i bilen...
Efter godt 1 time og 20 minutter kunne Kennie fra en 3die-plads overdrage bilen til den fler-dobbelte verdensmester og OL-aspirant i skydning, Carsten Brandt der for en enkelt dag havde valgt at skifte sportsgren.
Carsten kørte naturligvis noget langsommere end Kennie, men super-flot i betragtning af, at han ALDRIG før havde kørt racerløb...! Og, selvom toeren fik lagt lidt afstand til Carsten, formåede han at fastholde tredie-pladsen, inden han skulle overdrage bilen til Michael.
Desværre skete der en kommunikations-brist i teamet og Carsten kom i pit samtidig med Drive4Fun's anden bil (- Porsche 911 GT3 - der vandt både løbet og mesterskabet..!) og Carsten måtte sendes på banen igen - uden hverken at få påfyldt benzin eller skiftet kører.. )c:
Efter yderligere fem omgange, var der igen plads til Carsten i pit'en og han kunne overdrage bilen til Michael Schröter fra en fjerde-plads...
Med 1½ time tilbage af løbet, begyndte Michael et sandt raid på en top-placering og som omgangtiderne udviklede sig, så det længe ud til, at han ville kunne køre bilen frem til en anden-plads - indtil der manglede godt ½ time af løbet....
Michael kom ind i en fase af løbet, der var præget af afkørsler og uheld - og medfølgende gult flags-zoner...
Og, desværre overså han et af dem og fik efterfølgende en stop'n'go-straf på 2 minutter for at overhale - og pludselig var 2den-pladsen vekslet til en 3'die-plads...
Men, med godt 20 minutter igen, fik den ellers suveræne, førende bil problemer med motoren og til trods for, at de forsøgte at humpe bilen igennem uden olie på motoren, måtte de til sidst udgå af løbet - og Michael kunne indhente deres forspring med ganske få omgange tilbage af løbet og sikre en sikker 2den-plads til Honda'en med start #101 - og årets tredie podi-placering for Kennie...
En stor tak til Drive4Fun's engagerede mekanikere og øvrige team-medlemmer for deres super-motiverede og motiverende indsats ved de to DEC-løb, som Kennie har deltaget i...
Med godt 60 omgange, fik Kennie kørt, hvad der svarer til 5 Polo Cup-løb (!!!) og han bør derfor være klædt godt på til Finale-løbet i Polo Cup, der afvikles på Jyllands Ringen næste week end...
Vitesse Racing Kurt Rene Jensen Læs mere om: Padborg Park06/10/07 - Padborg Park - Danish Endurance Championship |