Nürburgring - test 1 |
DTM 31/08/07
|
|
AMG Mercedes-Benz køreren Paul di Resta fra Skotland satte hurtigste tid i dagens første DTM testsession på Nürburgring, hvor danske Tom Kristensen der kører for Audi Sport Team Abt Sportsline satte 4. hurtigste tid. |
|
Denne testsession blev forsinket en del, da regn og tåge lå tæt over banen, men da tågen lettede blev testen gennemført, i et forrygende regnvejr.
Tiderne på banen var meget tæt mellem de seks første kørere der kun var adskildt af et par tiendedele sekund, som nævnt med Paul di Resta som den hurtigste, men blot 0,064 sekund bag ham kom finske Mika Hakkinen på anden pladsen.
Tom Kristensen sluttede med en tid der lå 0,135 sekund fra Paul di Resta's tid, og han var næsthurtigste Audi kører bag Alexandre Prémat.
Tom Kristensen på vej mod 4. hurtigste tid. (Foto: Natascha Theisen)
Tiderne fra første test:
|
Plac. | Kører | Mærke | Tid | Omg. |
|
1 | Paul di Resta | AMG Mercedes | 1:37,334 | 33 |
2 | Mika Hakkinen | AMG Mercedes | 1:37,398 | 37 |
3 | Alexandre Prémat | Audi A4 DTM | 1:37,443 | 31 |
|
4 | Tom Kristensen | Audi A4 DTM | 1:37,469 | 29 |
5 | Christian Abt | Audi A4 DTM | 1:37,468 | 32 |
6 | Christian Abt | Audi A4 DTM | 1:37,547 | 30 |
|
7 | Timo Scheider | Audi A4 DTM | 1:37,777 | 32 |
8 | Gary Paffett | AMG Mercedes | 1:37,783 | 29 |
9 | Alexandros Margaritis | AMG Mercedes | 1:37,809 | 26 |
|
10 | Bernd Schneider | AMG Mercedes | 1:37,884 | 30 |
11 | Bruno Spengler | AMG Mercedes | 1:38,040 | 33 |
12 | Mike Rockenfeller | Audi A4 DTM | 1:38,096 | 35 |
|
13 | Mattias Ekström | Audi A4 DTM | 1:38,099 | 30 |
14 | Jamie Green | AMG Mercedes | 1:38,257 | 36 |
15 | Markus Winkelhock | Audi A4 DTM | 1:39,080 | 31 |
|
16 | Mathias Lauda | AMG Mercedes | 1:39,148 | 35 |
17 | Vanina Ickx | Audi A4 DTM | 1:39,225 | 36 |
18 | Daniel la Rosa | AMG Mercedes | 1:39,467 | 29 |
|
19 | Lucas Luhr | Audi A4 DTM | 1:39,737 | 27 |
20 | Susie Stoddart | AMG Mercedes | 1:43,314 | 9 |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: Paul Di RestaTom KristensenNürburgring02/09/07 - Nürburgring - DTM |
|
| |