Le Mans Series-køreren Marco Seefried, Tyskland, var hentet ind som tredjemanden på holdet hos Martin L. Kristensen og Henrik Bollerslev, begge Viborg, der hidtil havde deres første sejr til gode i løbsserien, men takket være tyskerens indsats var det Porsche-trioen, som kom først i mål efter fire timers kørsel.
Marco Seefried var dagens mand på Ring Djursland. Med en lynende hurtighed overlod han sin Porsche 996 i en komfortabel føring til sine teamkammerater Henrik Bollerslev og Martin Lindholm
Marco Seefried startede løbet i et nærmest raketagtigt tempo. Han tog føringen fra start, og for hver omgang han kørte på banen, lagde han mere end et sekunds afstand til konkurrenterne. Efter mindre end 20 minutters kørsel var hans forspring til Per Rosenkilde-Hansen, Vojens, på over et halvt minut, og selv om der hele to gange indenfor den første tredjedel af løbet blev indsat safety car, så formåede Marco Seefried alligevel at opbygge et forspring på hele tre omgange, da han efter lidt mere end halvanden times kørsel kørte i pit for at tanke og aflevere bilen til Martin L. Christensen, som efter sit stint overgav den til Henrik Bollerslev, der vandt med en margen på en omgang.
Var der ingen tvivl om det sejrende hold i den store klasse, så var der mere kamp om de næste podieplaceringer.
Her havde Kurt Thiim, Luxembourg, i den indledende fase været med i dysten, men senere faldt hans bil tilbage, hvorefter kampen alene stod mellem Porscherne fra Team Lindholm Biler og Drive4Fun. Her var det hos sidstnævnte team lykkedes Tommy Schröter, Vojens, at køre sig på omgangshøjde med Jan Kalmar, Køge, som indtog andenpladsen, og da denne måtte ind i pitten for at afsone en stop & go-straf, syntes andenpladsen sikret for den mesterskabsførende kører og hans to teamkammerater. Men med mindre end et kvarter igen måtte Tommy Schröter køre i pit med et punkteret hjul, hvilket atter overlod andenpladsen til Jan Kalmar, der dog efter løbet var aldeles dehydreret.
At succes i langdistanceløb i høj grad hænger sammen med udholdenhed og holdbarhed, kan en store del af feltet i division for biler op til 1600 cm 3 skrive under på.
Her var Jens Erik Hansen, Havdrup, i front efter halvanden time, indtil han satte sin Citroën C2 ind i autoværnet. Herefter overtog teenageren Kennie Frydkjær-Jensen, Fredensborg, og Michael Schröter, Grindsted, førstepladsen, men en time før mål stoppede de på langsiden med en ødelagt trækaksel. Nu var det så Mik Kerchlango, Gentofte, som førte klassen og var på vej mod sin første sejr som racerkører, da han 11 minutter før mål kørte af banen. På det tidspunkt havde holdet et forspring på fem omgange til trioen Anders Tage Jensen, Bredebro, Steffen Larsen, Ishøj, og Boris Dekic, Sverige, som kunne udnytte muligheden til at tage deres første sejr i år.
Også i den største klasse – for biler mellem 1600 og 2000 cm 3 – var der hård kamp om placeringerne. Her stod kampen mellem på den ene side Jesper Kristoffersen, Gentofte, Tom Pedersen, Christiansfeld, og Jens Enemark, Padborg, og på den anden side Martin Clausen, Skærbæk, og Ulrik Larsen, Asperup. Også vinderne af klassen ved den foregående afdeling, Jørgen Hansen, Skærbæk, og Michael Holden, Rødding, blandede dig i topkampen, men kunne ikke stå distancen, og det endte med, at Jens Enemark kørte i mål et forspring på en omgang til Martin Clausen.
Fjerde og sidste afdeling af Danish Endurance Championship køres på Padborg Park den 6. oktober.
Se også: Resultatet af 3. Afd Læs mere om: 25/08/07 - Ring Djursland - Danish Endurance Championship |