Motoren til Jesper Sally Pedersens racer kom hjem tidligt på ugen, så ham og hans hjælpere i Sally Racing havde kun lige nået at få den lagt i til weekenden, så der var travlhed i teamet hele weekenden.
Først og fremmest skulle bilen sænkes 20 mm., for at passe til det nye reglement, en opgave man først kunne gå i gang med efter at motoren var monteret. Men som det plejer at gå i teamet, så var de startklar til tiden, også selv om en generator valgte at sige stop kort tid før start!
(Foto: Motorsporten.dk)
Den første test blev mere end kort for Sally og Renault raceren, da en afkørsel på grund af en mekanisk fejl tidligt i den fri træning satte en stopper for løjerne, allerede inden de rigtig kom i gang.
Så den første reelle tur i bilen fik Sally først i tidtagningen lørdag eftermiddag, og på det tidspunkt var motoren endnu ikke blevet kørt til, så der blev sparet lidt på gassen, og han sluttede med langsommeste tid.
I søndagens warmup kunne Sally give motoren lidt flere omdrejninger, hvilket resulterede i 20. plads, som han fulgte op med en 15. plads i 'Last Chance'.
Selv om undervognen endnu ikke var optimalt indstillet, var Sally forventningsfuld da han kørte ud til det første kvalifikationsløb, men forventningerne om et godt resultat blev hurtigt slukket. En noget overivrig konkurrent påkørte Sally efter en 1/3 omgang, og knækkede hans ene baghjulsphæng.
Fortsætte på kun 3 hjul kan selv ikke Sally klare, selv om han er Gud! (Foto: Motorsporten.dk)
Så i pausen mellem de to kvalifikationsløb, var der stor travlhed for Sally Racings mekanikere, der måtte skifte hele baghjulsophænget i venstre side. Igen tryllede de i det lille team, og fik bilen klar til tiden.
I det andet kvalifikationsløb, kunne Sally holde sig fri af nærgående konkurrenter, men alligevel blev det også her til en kort fornøjelse, da bilen efter 9 omgange løb tør for strøm, generator problemet var vendt tilbage.
Inden finaleløbet, fik Sally Racings mekanikere monteret nyt batteri i bilen, et der burde kunne kolde hele løbet igennem, da man var løbet tør for generatorer (der var røget tre stk. til og med denne weekend).
Da Sally var udgået i de to kvalifikationsløb, skulle han starte som den bagerste af de 25 kørere der deltog i finaleløbet.
Selv om han stadig sparede lidt på motoren, der først nu var ved at være kørt til, kunne han alligevel slutte løbet på 19. pladsen, og på omgangshøjde med den vindende kører.
(Foto: Motorsporten.dk)
"Det har været en hård uge, hvor vi først var i Tyskland efter motoren, og siden skulle nå at montere den, men jeg må nok sige at jeg er godt tilfreds med den, også selv om den ikke er blevet presset helt endnu, denne weekend er blevet brugt som en test- og tilkørselsperiode på motoren, og det er forløbet fint" - udtalte Jesper Sally Pedersen efter weekenden - "til gengæld er jeg ikke rigtig tilfreds med undervognen. Vi fik den sidste sæson justeret, så den kørte rigtig godt, og lå fint i svingene, men ombygningen fra 60 til 80 mm. frihøjde, har helt ændret dens opførsel, og desværre i negativ retning. Man skal jo huske på at bilen er konstrueret til at virke optimalt til 60 mm. frihøjde, som var målet da den blev bygget, så ændringen til de 80 mm. man kører med nu i frihøjde, ændrer på alle hjulvinkler, så der har vi lige lidt arbejde foran os. Men generelt set er jeg tilfreds med weekenden, og vi skal nok få styr på undervognen igen."
Sally Racing scorede med 19. pladsen i finaleløbet 2 point til DTC Cup mesterskabet.
Teamet har indtil videre planlagt en testdag på Jyllands-Ringen forud for det næste løb i Danish Touringcar Championship serien, der køres på samme bane den 7. - 9. september. Hr. Nielsen
Læs mere om: Jesper Sally PedersenSally RacingPadborg Park19/08/07 - Padborg Park - Danish Touringcar Challenge |