”Det var en super weekend og fedt at se, at vi har fået farten. Det var bare superfedt at få lov til at føre et race og være med fremme i så lang tid, som jeg var,” siger Jens Møller, hvis kolleger hos Hartmann Honda Racing også havde en god weekend. Martin Jensen og Jens Edman gjorde således uldjyden følgeskab blandt de tolv bedste i Super Pole, der skulle kæmpe om de bedste startpositioner til første kvalifikationsheat.
”Super Pole skal jeg træne lidt mere på for at kunne blive bedre, men jeg laver en fejl i Big Mag-svinget, som koster fem tiendedele, og som betød, at jeg måtte starter som nier til første heat. Her kører jeg meget konservativt og passede på, at jeg ikke ville lave nogen dumme fejl. Det bar også frugt, og jeg hev den hjem på en syvendeplads,” forklarer Jens Møller.
I andet kvalifikationsheat lader man de otte bedste fra første kvalifikationsheat starte i omvendt rækkefølge, og det betød, at den røde og hvide Honda Accord med startnummer 31 havde startposition to.
”Det var fedt med første startrække, og jeg fik lov til at føre løbet. Det er ikke sket før for mig,” siger Jens Møller om det meget specielle kvalifikationsheat 2, hvor størstedelen af feltet – ham selv inklusive – var startet på regnvejrsdæk. Uheld betød også, at der kom safety car på banen, og i løbet af de 13 omgange blev banen knastør.
”Hvis ikke safety car’en var kommet på banen, så var bilerne med tørvejrsdæk ikke kommet så langt op. Mine regnvejrsdæk var helt færdige, men jeg havde trods alt fået dagens anden syvendeplads, og det var fint.”
Men herefter begyndte det at gå ned ad bakke. Allerede i andet kvalifikationsheat var han blevet påkørt af flere kørere, som ellers havde fordel af at køre på tørvejrsdæk, da de skulle forbi.
”Jeg blev ramt i starten og kom ud i sporet med det løse gummi, og så blev der ellers kørt stopklods mod mig,” fortæller Jens Møller. ”I Yokohama-hårnålen bruger Pontus Mörth mig som stopklods, så hele venstre side på min bil er smadret. Efter den første omgang var jeg røget helt ned som nummer 19, og jeg kunne mærke, at min bil var ude af balance. Der går kun et par omgange, og så får jeg en trilletur. Selve baghjulsophænget var blevet slået skævt, jeg skred sidelæns ud i sandet, og så trillede den bare rundt. Der skal nyt tag på bilen, og det er faktisk alt efter en rulletur. Men siden og bagenden af bilen er ødelagt af påkørsler, og det er jeg træt af.” Læs mere om: Jens Reno MøllerHartmann RacingPadborg Park24/06/07 - Padborg Park - Danish Touringcar Challenge |