Det sker i en toptrimmet VW Golf IV, som oprindeligt er bygget hos VW Motorsport i Hannover og har været anvendt i VM-løb i Tyskland, Australien og Finland, før den endte hos det finske rally-es Sebastian Lindholm.
– Jeg havde faktisk allerede en bil, men den var skilt ad i mange dele, og det ville tage tid at få bilen klar, så derfor valgte jeg at sælge projektet, og satse på en køreklar bil, som blot skulle ses efter, og den fandt jeg hos Sebastian Lindholm i Finland, forklarer Tim Svanholt, som efter nogle års pause i rally igen er aktiv.
(Foto: Svanholt Automobiler)
I den kommende weekend er han på banen i den nye bil med den rutinerede Ole Frederiksen fra Skibby som co-driver, når anden runde af årets DM-turnering, Danboring Limfjords Rally, køres på Nykobing Mors.
Roskilde-køreren er sikker på, at han kan optimere sin nye bil yderligere, og det lover godt for de kommende resultater al den stund han i sæsonens åbningsløb for et par uger siden, Suzuki Rally, i Sorø, vandt klassen for Gruppe A-biler op til 2000 ccm og blev nummer otte i generalklassementet, som havde et Top-10 resultat domineret af kraftige 4-hjulstrukne biler.
(Foto: Svanholt Automobiler)
Tim Svanholt har ganske vist 270 hk at gøre godt med i sin VW Golf IV, men den har med træk alene på forakslen ikke ligeså optimale køreegenskaber som konkurrenterne i lynhurtige 4-hjulstrukne biler af typen Subaru Impreza og Mitsubishi Lancer.
I lørdagens Danboring Limfjords Rally skal der køres omkring 100 km hastighedsprøver, og Tim Svanholt er indstillet på at give rally-Golf’en gas fra første til sidste meter. Læs mere om: Morsø16/06/07 - Morsø - DM Rally |