Første gang de to kørere var på banen, var i lørdagens fri træning, hvor Kasper Jensen placerede sig på 13. pladsen, mens David Falch var på 21. pladsen ud af de 28 deltagende kørere.
Til tidtagningen havde bilernes setup fået en finpudsning ud fra erfaringerne fra den fri træning, hvilket også straks kunne ses på tiderne, for Kasper og David sluttede her på 12. og 14. pladserne, de var henholdsvis 1,263 og 1,584 sekund fra den huirtigste kører.
Med sin 12. plads sikrede Kasper sig adgang til Super Pole, mens David Falch ville få endnu en chance i netop 'Last Chance'!
(Foto: Motorsporten.dk)
På grund at nogle tekniske problemer hos en del at konkurrenterne, valgte løbsledelsen at de 14 hurtigste fra tidtagningen skulle køre med i 'Super Pole', og blandt dem kørte Kasper den 11. bedste tid.
I søndagens warmup var de to ARTS kørere igen godt med på tempoet, Kasper sluttede på 10. pladsen og David på 13. pladsen. Afstanden op til den hurtigste kører var igen kun lige over sekundet.
Og i den efterfølgende 'Last Chance' kørte David sig ind på 4. pladsen, hvilket var yderst tilfredsstillende med tanke på at to af kørerne foran ham var de 'professionelle kørere Jan Magnussen og Jens Edman.
Med startplaceringer for Kasper og David som nummer 11. og 16. var de to ARTS kørere midt i feltet da starten gik til det første løb, lige der hvor problemer traditionelt opstår under starterne på løbene.
Og denne gang var ingen undtagelse, for allerede på første omgang ryger David op bag i en af konkurrenterne, og det beskadiger indsugningen på hans racer, resultatet; gasspjældet bliver blokeret i helt åben stilling, så han havde ikke andet valg en at stoppe motoren, og se løbet fra sidelinien.
Kasper Jensen koblede sig på de etablerede kørere i klassen, og jagtede dem samtlige løbets 13 omgange, og kunne køre en fin 12. plads i hus samtidig med at han var 5. hurtigste kører i Privat Cuppen.
Kasper Jensen. (Foto: Motorsporten.dk)
De travle mekanikere i ARTS teamet fik Davids racer klar til det andet løb, hvor han på grund af uheldet skulle starte fra 28. og dermed også sidste pladsen, mens Kasper skulle starte fra den 12. plads han kørte hjem i første løb.
Igen var der tumult i midterfeltet i det første sving, hvor Kasper havnede i ydersporet og endte med at blive sendt i 'sandkassen' for enden af langsiden - og derfra kan man ikke selv køre ud igen!
Løbet gik heller ikke alt for godt for David Falch, han nåede kun få omgange før der opstod problemer med tændingen, hvilket fik ham til at køre i pit. Her kunne mekanikerne konstatere at det var tændspolen der havde givet op - den blev skiftet og David kørte ud på banen for at se om alt var ok, så kan kunne give den gas i finalen.
David Falch. (Foto: Motorsporten.dk)
Det blev til to omgange hvor bilen kørte som en drøm, så knækkede der en upright i det ene forhjulsophæng, dermed var videre deltagelse denne weekend stoppet for hans vedkomne.
Kasper var derfor ene om at repræsentere teamet i selve finaleløbet, som han skulle starte fra 20. pladsen, så der var ingen tvivl om at han skulle strække højrebenet helt, hvis der skulle scores point.
Men Kasper var ikke i tvivl om opgaven, og han gav Peugeot'en alt hvad den kunne trække, og lavede overhaling efter overhaling, så han kunne krydse målstregen på 12. pladsen - 8 pladser længere fremme end han startede.
Mange af konkurrenterne fik denne side af Kasper Jensens Peugeot at se i finaleløbet. (Foto: Motorsporten.dk)
Selv om det ikke blev til topresultater denne weekend, er sportsdirektør Lars Vendelbo alligevel tilfreds med teamets indsats:
"Generelt set gik det godt nok, det er bare trælst at der hele tiden er noget der driller på bilerne, det er noget der skal findes ud af, da det er temmelig demoralisernede med alle de fejl der 'bare' opstår på bilerne" - udtaler Lars Vendelbo - "teamet fungere godt nu, vi har fundet farten i bilerne, og kørerne gør det godt når de er på banen - det kan man også se når David Falch kan køre en 1:07 tid."
Rent pointmæssigt var weekenden en mager affære, Kasper Jensen scorede 8 point til DTC mesterskabet, og er nu på 15. pladsen, her blev det til en nul score for David Falch der nu er rykket ned på 19. pladsen.
I DTC Privat Cuppen scorede Kasper 21 point, mens det blev til endnu et nul til David. De indtager nu henholdsvis 10. og 13. pladserne.
Også i teammesterskabet var score lille denne weekend, det blev her til 8 point, hvilket resulterer i en samlet 9. plads til Autoforum Racing Team Silkeborg.
Teamet har nu knapt to uger til det næste løb i Danish Touringcar Championship der køres på Padborg Park, det er 'Padborg Open' den 23. og 24 juni. Hr. Nielsen
Læs mere om: David FalchKasper Juul JensenAutoforum Racing Team SilkeborgJyllandsringen10/06/07 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge |