Mest flittig var nok den tidligere DTC kører Michael Klostermann, der delte dagen mellem to af Klostermann Racing's biler.
Dels den 'gamle' BMW M3'er og dels Kurt Thiim's DTC racer fra sidste år, en BMW 320i E46, som i år skal køres af Claus 'Lillebror' Klostermann i Special Saloon Car klassen.
(Foto: Motorsporten.dk)
Klostermann Racing BMW'erne har til denne sæson droppet den sølv og grønne 'Flash-lakering'. og har nu fået et hidsigt gult design.
Nu var det jo ikke kun Kurt Thiim's gamle racer der var på banen, Thiim var der også selv.
Poulsen Motorsport fremviste for første gang deres to BMW 320si E90 DTC racere, de to tidligere Team Den Blå Avis biler, som i år skal køres af Christian Poulsen og Kurt Thiim.
Poulsen Motorsport. (Foto: Motorsporten.dk)
Bilerne blev 'præsenteret' i et MEGET rent hvidt design, der nok på ingen måde afspejler det teamet kommer til at køre med når sæsonen går i gang.
Christian Poulsen. (Foto: Motorsporten.dk)
Kurt Thiim. (Foto: Motorsporten.dk)
Junior køreren i Poulsen Motorsport, Thue Kristensen, var på banen i sin Peugeot 106, som i år indsættes i Advan Cuppen.
Thue Kristensen. (Foto: Motorsporten.dk)
Poulsen Motorsport var dog ikke ene om det hvide design, samme spændende kombination benyttede DEC kørerne Jens Mølgaard og Christian Gjerløv på deres helt nye Renault Clio III, de stiller op under FC Racing navnet.
FC Racing's hvide Renault Clio. (Foto: Motorsporten.dk)
Mens vi er ved det hvide design, var der endnu et par biler på Padborg Park i går i denne farve.
JH Motorsport testede med deres nye Porsche GT3 racer, den tidligere Team Lindholm bil. Både teamejer Jens Hansen samt Danny M. Rasmussen testede i Porschen, og efter smilet på specielt Dannys ansigt, så var det noget der duede.
JH Motorsport. (Foto: Motorsporten.dk)
Udover at teste her på Padborg Park, har JH Motorsport også planer om at deltage i et par løb i Divinol Cuppen på Hockenheim, som forberedelse til indsatsen i den hjemlige DEC serie.
Yderligere en hvid bil var på banen, det var den fungerende 'T-car' for Polo Cup køreren Rasmus Klarskov Larsen. Det var planen at han dagen igennem skulle teste i Tommy Schröters og Per Rosenkildes Honda CRX, men mekaniske problemer satte desværre en stopper for det.
Men på banen kom Rasmus nu alligevel, nu blev det bare i en VW Golf GTI i stedet - noget af en storebror til den Polo Cup racer som den unge kører modtager den 18. april.
Rasmus Klarskov Larsen. (Foto: Motorsporten.dk)
Rasmus blev dagen igennem undervist af Tommy Schröter, som både instruerede, kørte, var passager samt så på fra sidelinien.
Men nu var det jo ikke bare 'farveløse' biler der var på banen, en der virkelig stod i kontrast til alle de hvide biler, var Tommy Schröter og Per Rosenkildes nye Porsche GT3 racer - endnu en bil til DEC mesterskabet.
Rosenkilde/Schröter Porschen. (Foto: Motorsporten.dk)
Ligesom med Danny hos JH Motorsport, så var smilet på Rosenkildes ansigt også temmelig stort da han steg ud efter det første testpas - jeg er faktisk sikker på at han går og smiler endnu!
En der også var til at få øje på var BMW'en som Niels Ole Andersen har indkøbt, og som skal køre i DEC mesterskabet. Her er det planen at kørerne Tom Bauer, Tommy Pedersen, Kim Olesen og Lasse Jacobsen skal indgå i kørertruppen.
Niels Ole Andersens BMW. (Foto: Motorsporten.dk)
Jeg indledte denne artikel med at skrive, alt lige fra de mindste til de største testede, de største har vi været inde på DTC BMW'erne og Porsche GT3'erne, nu er vi så nået til de mindste, men derfor ikke mindre seriøse i deres indsats.
Fire kørere fra det nye Team Lupo Racing var på banen, for at teste i to af teamets nyindkøbte VW Lupo racere, det drejede sig om Chris Larsen, Frankie Jørgensen, John K. Sørensen samt Johnny Andersen.
Den ene af Team Lupo Racings biler. (Foto: Motorsporten.dk)
De fire kørere skiftedes om de to biler som teamet havde medbragt, og de var rimeligt imponerede over hvor godt de tidligere fabriksbiler fra BERU-cuppen artede sig på banen.
Igen her var testen forberedelse til dette års DEC mesterskab, der tegner til at blive en kæmpe succes, hvor man allerde nu er op på det tilladte maksimun på 45 tilmeldte biler - og ventelisten fortsætter med af vokse. Hr. Nielsen
Læs mere om: Padborg Park |