Alligevel kan teamet se tilbage på en flot og stabil præstation i løbets sidste 16 timer, hvor de igen kørte sig op gennem feltet, således at de kunne passere over målstregen som nummer 13 ud af de 30 startende biler.
Jan Kalmar beskriver weekenden således:
”Skal vi køre 24-timers løbet i Bahrain, så er vi da sikre på at det ikke regner!?”
Om igen ….. vi var midt ude i en ørken, og det stod ned i stænger. Jeg har set nogle billeder på www.24h-bahrain.de hvor det ser ud til bilen står under vand!
(Foto: Renn.TV)
Og jo teamet havde valgt ikke at tage regnvejrs dæk med, fordi det aldrig regner i en ørken.
Kun takket være en fantastisk indsats fra vores Yokohama venner fik vi skåret en masse riller i vores dæk så de kunne bruges.
Ved 20-tiden måtte vi i pit med voldsom understyring og ABS problemer, det viste sig at vi have mistet en bolt i styrtøjet, samt at en ledning til ABS sensoren var revet over, efter det var repereret, kørte bilen som en urværk
Vi har fået en fantastisk oplevelse, til trods for alle problemerne i starten. De sidste 16 timer gik helt uden problemer. Uden uheldet og mangel på regndæk tror jeg vi kunne have kommet på en top 10 position.
Da regnen kom var jeg ude på sliks, men det viste sig at bilen havde et perfekt wet setup, de biler der normalt fløj forbi os med 500-600 HK kunne ikke finde grib, og der var ikke nok vand på banen til regndæk. I en næsten en time lå jeg bag Dullers fabriks BMW Z4M og vi overhaldede både Ferrari 360 GT-N og Land motorsport Porsche GT3 RSR. Det er nok den mest intense oplevelse jeg har haft på en racerbane.
Bilen fik vores ”regndæk” på og Rene Rasmussen fik bilen og kørte fantastisk igennem hvad mest af alt mindede om et skybrud. Satte nogle fantastiske tider og bragte bilen igennem noget man ikke kan betegne som optimale løbs betingelser.
Vi kørte en turnus ordning så vi kunne slappe a i 3 timer og køre 1,5 time og være standby i 1,5 time. Men henover natten var der ikke altid kamp om at blive næste mand i bilen.
Belastningen var enorm, da man ikke kunne se ud af de duggede ruder, og det var lige som Bambi på glatis.
(Foto: Renn.TV)
Flere gange synes man uret var gået i stå, og da vi passerede 12. time var det helt uvirkeligt at vi kun var halvvejs. Jacob Smith fik lidt maveproblemer og det gjorde at hans stints var en ren overlevelse for ham. Alle klarede det godt og da Jacob kørte bilen over stregen efter 24 timer var det en sejr for teamet. Og at Jacob så på sidste omgang vandt endnu en plads var jo helt utroligt.
3’er i klassen og 13. generelt ville vi have været glade for i starten, men nu kan vi se, at uden alle problemerne kunne vi have gjort det meget bedre. Men ”to finish first - you first we have to finish” uden problemer.
Nu bliver jul inden det så formentlig går videre til Dubai 24H, hvor vi har stort set har fået en godt aftale på plads med et andet tysk team.
Her er vi 2-3 fra Bahrain holdet der sammen med endnu en dansker skal køre BMW M3 GT, der blev nummer 10 i Dubai 24H 2006.
Hr. Nielsen
Læs mere om:
Jan KalmarRene RasmussenSakhir16/12/06 - Sakhir - Sportscar racing