Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Diverse Motorsport

Team Brask og 2002 sæsonen

Diverse 
13/11/01 

Lars-Christian Brask (L-C) løfter her sløret for nogle at Team Brask's aktiviteter for den kommende sæson, og det ser både voldsomt og spændende ud.
 

SP: Kan du allerede nu fortælle lidt om hvad planerne er for sæsonen 2002 for Team Brask som helhed?
L-C: I DTC forventer vi at stille med fuldt hold - altså 4 biler som i år.
I England bliver det Formel 3 eller Formel Renault og Formel Zip Ford vi satser på som det ser ud nu.
Vi sælger vores V8'ere og det udstyr der følger med den kategori for at fokusere på de unge kørers behov og de er mere i retning af Formel race.
Vi "køber" sæder i Formel 3000 og måske tysk Formel 3 til Alex Muller, Giorgio Pantano og Allan Simonsen.

SP: Hvad med jeres arrangement i de danske motorsportsklasser?
L-C: Jeg tror vi holder os til DTC for 2002, men tingene udvikler sig hele tiden, så når vi når februar kan jeg svare helt klart på vores planer.

SP: Hvilke danske kørere vil Team Brask støtte i international motorsport?
L-C: Allan Simonsen, Lars-Christian Brask og Jesper Carlsen.

SP: Hvilke racere stiller Team Brask op med og i hvilke klasser?
L-C: Intl. Formel 3000 med Giorgio Pantano og Alex Muller.
Formel 3 med Allan Simonsen.
DTC, sportsbiler, Porsche Super Cup eller V8Star med Jacky van der Ende, Miku Santervirta og Jesper Carlsen.
Formel Renault eller Formel 3 for Michael Spencer.
Jeg regner selv med at være ude i Formel Zip Ford i 2002 og starter i denne week-end i det engelske vinter mesterskab på Brands Hatch.


Lars-Christian Brask skifter nu denne Formel First ud med en Formel Zip Ford.
(Foto: Motorsporten.dk)

SP: Hvad er 2002 planerne på Sturup Raceway?
L-C: Primær brug af Sturup er for vores sponsorer, der kan opleve det at være racerkører for en dag med Formel First, Formel Renault, Saxo og sportsbiler plus go-karts.

SP: Hvordan går det med udviddelsen af banen?
L-C: Planerne er godkendt, så vi venter bare på bedre vejr før vi kan komme i gang. Ny asfalt er også på for 2002 sæsonen.

SP: Du har tidligere oplyst at Team Brask har forhandlet om overtagelse af Prost Grand Prix, og nu er de tilsyneladende igen "på spanden", er Team Brask igen inde og byde på eller støtte teamet så det kan fortsætte i Formel 1?
L-C: Tiden er ikke til store investeringer for mig udenfor min bank, så jeg køber ikke selv Prost i denne omgang. Vi har hjulpet dem med strategi og med at finde nye midler til at fortsætte via investeringskunder i min bank, men der er andre interesserede der også har vist interesse. Alain Prost overvejer mulighederne i øjeblikket.

SP: Har du iøvrigt noget som du vil delagtiggøre vores læsere i på nuværende tidspunkt?
L-C: Følg med på TeamBrask.com og Motorsporten.DK for at følge udviklingen for 2002.
Der er mange forhandlinger i gang og mange bolde i luften, men det er småt med sponsorpenge, så det endelige setup afhænger af hvor gode vi er til at overbevise om vores værdi som marketing medie og underholdnings platform.
Økonomien er ikke lige med os i øjeblikket, da de fleste virksomheder sparer og skærer i deres budgetter inkl. marketing og kunde underholdning.
Vi havde i 2001 bl.a. et pensions selskab, et dotcom selskab, et høj risiko forsikringsselskab og et rejseselskab som sponsorer og jeg tror ikke de har så mange penge på kontoen for andet end deres kerneforretninger og sportsmarketing falder udenfor det område!!!!!


Hr. Nielsen