På Padborg Park blev det til en 20. og en 15. plads samt et enkelt point.
”Generelt var det fornuftigt uden at være prangende, men jeg må da indrømme, at jeg er lidt skuffet over, hvordan det gik,” siger uldjyden om dagen på Padborg Park, hvor han kørte en Honda Accord for Hartmann Honda Racing.
”Set i bakspejlet var det for lidt tid, jeg havde i bilen inden løbet. At tro, at man kan være med i top 7-8 stykker i DTC er nok også lidt ambitiøst, men at det gik som det gjorde, hænger også sammen med, at jeg dummer mig med de mange straffe, som jeg fik.”
Intet mindre end fire gange blev Jens Møller idømt strafbane for at påkøre en af de såkaldte flaps, der afgrænser banen i en række sving og chikaner, ligesom han tillige fik en straf på 20 sekunder for tyvstart
”Jeg tror, at dommerne dømmer mig forkert, for jeg har ikke været over de flaps så mange gange. Jeg har kun kørt over dem en gang, og det kunne man også tydeligt se på bilen,” siger Jens Møller, som trods de skuffende resultat fik vist sit potentiale.
”Jeg fik bevist, at jeg kunne være med i shoot outen, men jeg må også erkende, at den kræver en helt speciel taktik, som man først skal lære. Det gælder om at bruge dækkene rigtigt i shoot outen og ikke være for hård ved dem, men jeg var godt tilfreds med min shoot out, når man tænker på, at jeg kørte bilen i sandkassen efter fem omgange p.g.a. bremsesvigt i træningen.”
Det lykkedes således at komme videre til anden shoot out runde, og her var Jens Møller tæt på en top 10-placering, hvis han altså ikke lige havde fået frataget den bedste tid for en af de tidligere nævnte påkørsler. Farten var der, men i løbet skulle det vise sig, at det kun var over enkeltstående omgange.
”Ved testdagen kørte jeg på 1.03,3 og var kun et par tiendedele efter Martin Jensen, men den samme fart havde jeg ikke over distancen. Løbene viste sig at blive sværere end forventet,” indrømmer Jens Møller, som blev dobbelt ramt af de strafbaner, han blev tildelt. ”Det er i orden, at det koster 2-3 sekunder og at man taber et par placeringer ved at køre gennem strafbanen, men udenfor linien er banen meget beskidt, og det var med til at ødelægge mine dæk, så jeg satte yderligere til. Jeg prøvede så at ændre mine linier, men det blev det bare værre af.”
Trods skuffelserne fik Jens Møller bevist, at Le Mans-deltagelsen og løbene i Le Mans Series har været gode investeringer.
”Jeg er ikke tvivl om, at jeg er blevet bedre af at køre i udlandet. Jeg hoppede i bilen og kørte konkurrencedygtige tider fra start, og det var jeg meget tilfreds med,” siger han. ”Men jeg er ikke tilfreds med mit løb.” Læs mere om: Jens Reno MøllerHartmann RacingPadborg Park24/09/06 - Padborg Park - Danish Touringcar Challenge |