Ikke mindst fordi meget tyder på at England, ligesom herhjemme, bliver ramt af sommervarme i nærheden af de 30 graders varme. Det kommer til at kræve ekstra meget af kørerne. Alligevel tager Mika Hakkinen det forholdsvis køligt. "Det bliver hårdt, men det er jo det vi er her for. I kommer til at se meget professionelle teams og kørere som alle forsøger at vinde løbet," lyder det fra den tidligere Formel 1-verdensmester. Jean Alesi hæfter sig ved at den samlede længde er det samme. "82 omgange lyder af meget, men det er stadig kun én time, så vi kommer til at overleve det," siger han. Derimod peger han på at der kommer til at ske meget på den korte bane. "To pitstops, en kort bane, masser af taktik - alt kan ske. Udfaldet er helt åbent - vi kan komme til at få en overraskelse," siger franskmanden.
Noget det som der måske kan blive en del af taktikken, bliver perioder med safety car. Heinz-Harald Frentzen regner med at det bliver aktuelt. "Banen straffer fejl som på en gadebane. Overhalinger bliver meget tætte så jeg tror vi kommer til at se et par perioder med safety car," siger tyskeren.
Der venter en hård søndags arbejde for de fire kørere (Foto: DTM)
Bilerne kommer også til at blive anstengt på en noget anden måde. "Det kommer også til at stille spørgsmål til dækkene på venstre side. Der er hurtige og snævre sving, lange nedbremsningszoner og nogle bump, så det kommer til at kræve meget af kørerne i forhold til Hockenheim," siger Mattias Ekström der i optakten til weekendens løb flere gange har stillet sig bag Tom Kristensen. "Det vil være rart hvis Tom vinder igen, men jeg tror det bliver en tæt kamp mellem Audi og Mercedes, ganske som det plejer at være," har svenskeren udtalt.
Audi har til denne weekend fået lidt mere vægt på bilerne efter Tom Kristensens sejr på Oschersleben, så derfor ser vægtfordelingen sådan ud:
Mercedes 2006-modeller: 1.075 kg.
Audi 2006-modeller: 1.065 kg.
2005-modeller: 1.060 kg.
2004-modeller: 1.020 kg. Benji
Læs mere om: 02/07/06 - Brands Hatch - DTM |