Hvor er det bedst at overhale? |
Le Mans 18/06/06
|
|
Skotske Allan McNish forklarer Det bliver til rigtig mange overhalinger - ikke så meget af konkurrenter om placeringer - men mere af biler som skal sættes omgange tilbage. Nu kunne man jo sige at det blot var lettest på langsiderne, men så længe kan man selvfølgelig ikke blive bagved en anden racer. Tom Kristensens holdkammerat, Allan McNish fortæller om hvordan man kan gennemføre en overhaling i den nye Audi R10. |
|
"Takket været TDI-motoren i vores Audi R10, har vi meget bedre overhalingsmuligheder på Le Mans end i tidligere år, hvor Audi R8'eren på grund af reglerne var begrænset i sin ydelse. V12 TDI'en giver så meget træk at vi let kan overhale under acceleration ud af et sving, endda på ydersiden. Det nye chassis understøtter disse karakteristika, da den giver en høj stabilitet og aerodynamikken er meget effektiv. Så det er lettere for os på hele banen, og ikke kun i enkelte sving."
Allan McNish - her i pitten - mener at bundtrækket er så godt at overhalinger er blevet lettere end tidligere (Foto: Audi Motorsport) Benji
Læs mere om: 18/06/06 - Le Mans - Le Mans |
|
| |