Godt nok fik teamet fra Grindsted en enkelt pokal med hjem takket være teamchef Jens Ole Mathiesens (Grindsted) andenplads i Special Saloon Car-klassen, men ellers var løbene på racerbanen ved Malmö en skidt affære.
"Vi er meget skuffende," indrømmer Jens Ole Mathiesen da også. "Det lå til at være Michael Outzens weekend i DTC, hvor han havde vundet privatcuppen i det første løb og lå til at gentage succesen i andet løb, indtil bilens bagtøj går i stykker. Vi havde også mange opsætningsproblemer med Clioerne for specielt Christian Jakobsen og Michael Holden. Ja, det var en katastrofal weekend for vores Clio-kørere, og nu må det godt begynde at gå den anden vej."
"Jeg var bitter, da jeg skulle hjem," siger Michael Outzen (Ringe), der med sit nulresultat i finalen for alvor satte terræn til i forhold til Philip Andersen i DTC Cuppen. "Vi havde helt sikkert speeden til at være blandt de fem første og måske mere end det. Det var faktisk fart med overblik, hvor vi havde overskud til andet end bare at køre rundt på banen, og så blev det hele ødelagt af et defekt bagtøj."
Michael Outzen på Sturup Raceway. (Foto: JM Racing)
I Fleggaard Renault Clio Cup endte JM Racings trio Michael Holden (Rødding), Christian Jakobsen (Børkop) og Camilla Stephansen (Horsens) med at spille statistroller, selv om Michael Holden havde vist gode tanker med en tredjeplads under den frie træning. I det første heat endte trioen i den bageste del af feltet med placeringer som nummer 12, 15 og 16, og det var tydeligt, at de alle manglede noget i forhold til konkurrenterne.
"Lige fra vi ankom til Sturup Raceway, var der noget galt med min bil," fortæller Christian Jakobsen, der ellers sidste år sejrede på banen i OK Saxo Cuppen. "Vi kæmpede og kæmpede med bilen, som simpelthen har været skæv. Jeg kunne ikke finde mig til rette i den, og mekanikerne blev ved med at skrue på den, og det var først, da vi lod Michael Outzen prøve bilen, at mekanikerne troede på mig. Men det var først til sidst, at vi fik den til at køre, og da var det for sent. Bilen var meget tosset med bagenden, så jeg blev en lille smule bange for den, og det skal jeg lige have overvundet."
Var JM Racings deltagere i Fleggaard Renault Clio Cup til at overse i første heat, så fik en af dem ekstra opmærksomhed i det andet, men det var af den ufrivillige slags. Pludselig stod Michael Holdens bil ude i gruset i en støvsky efter et sammenstød med Bjørn Smedegaard og Peter Ager.
"Rune Simoni og Peter Ager går på tværs foran mig," forklarer Michael Holden. "Ager får ikke rettet bilen rigtigt op, og Bjørn Smedegaard øjner så en mulighed for at køre inden om ham. De to kolliderer, og jeg når bare at se, at det ville ende galt, inden jeg selv blev trukket med ud i skidtet. Det er trælst, men i forhold til de to andre køreres biler, så er min ikke nær så skadet."
Også teamchef Jens Ole Mathiesen måtte udgå fra sit andet løb for Special Saloon Car efter en kollision med den senere vinder Jørgen Hansen.
"Han kørte meget intenst og kørte et godt race," forklarer Jens Ole Mathiesen om sin exit. "Han rammer mig mange gange i heatet, og jeg koger over og skubber så lidt til ham. Han forsøger at presse mig ind i autoværnet og rammer mig så senere på en fælg, så jeg må udgå."
"Vi har talt sammen om det. Jeg vil se fremad, og vi har aftalt, at vi sætter os næste gang i fem minutter sammen med en dommer for at få tingene talt på plads."
JM Racing Læs mere om: 11/06/06 - Sturup Raceway - Danish Touringcar Challenge - DM |