Søndag finder den årlige testdag nemlig sted på Le Mans, hvor kørerne og deres teams for første gang får lejlighed til at prøve den nye bane, som har undergået markante forandringer siden sidste års løb. Således er den lange højrekurve efter pitten og op mod Dunlop-broen blevet ændret.
"For os i Lister-teamet bliver førsteprioriteten, at Nicolas (Kiesa, red.) skal køre sine 10 omgange, så han kan kvalificere sig til at kunne deltage i løbet," forklarer Jens Møller om teamets opgaver på testdagen. "Herudover gælder det naturligvis for os om at få fundet det rigtige set-up og gøre os mest mulig klar til løbet."
Siden det uheldige løb på Spa-Francorchamps, hvor Jens Møller skadede den sorte prototype, har man i Lister Storm Racing ikke bare arbejdet på at udbedre skaderne, men har også igangsat en større udvikling af bilens aerodynamik, som skal prøves første gang på Le Mans-testdagen.
"Vi er nok stadig 100 år og en sommer bag efter Audierne, men det forventer alle de andre teams vel også," griner Jens Møller. "Jeg kan godt frygte for, at Audierne er alt for langt foran Pescaroloen, som vi andre teams jo stadig har svært ved at matche. Men vi må prøve at se, hvor vi er, og så tager vi den derfra. Det er jo trods alt et 24 timers løb, og kan vi til den tid holde os ude af problemerne, så kan vi nå langt." Læs mere om: 18/06/06 - Le Mans - Le Mans |