- Det føles dejligt, at køre op med de bedste i klassen. Vores tider var der, vores strategi var der og vi var utrolig tæt på den podieplads som var vores mål, lyder den første reaktion fra Lars Erik.
- Jeg startede løbet og undgik med nød og næppe et kæmpe uheld på de første omgange. Derefter kørte jeg forsigtigt for at spare dækkene, og det betød at jeg kunne køre 65 omgange på samme sæt. Min medkører Marco Seefried brugte så to sæt dæk på de resterende 57 omgange.
Lars Eriks bil var bedste Porsche med Dunlop-dæk, og det er blandt andet resultatet af den dæktest Farnbacher Racing kørte tidligere på ugen på Nürburgring.
(Foto: Karsten Lemche)
Kort før løbet på Spa, blev det offentliggjort, at den sidste afdeling i Le Mans Series bliver afholdt på Jarama-banen i Spanien den 24. september. Sæsonafslutningen skulle være afholdt på Monza-banen i Italien, hvor Lars Erik tidligere har vundet en generel sejr, men miljøaktivister har formået at stoppe alle motorløb på banen i år.
Resultat for GT2-klassen i 1.000 km løbet på Spa-Francorchamps:
1. Autolando Sport, Porsche 996 RS-R, 123 omgange
2. Team LNT, Panoz Esperante GTLN, 122 omgange
3. Virgo Motorsport, Ferrari 430 GT, 122 omgange
4. Farnbacher Racing, Porsche 996 RS-R, 122 omgange
5. IMSA Perf. Matmut, Porsche 996 RS-R, 121 omgange
6. Thierry Perrier, Porsche 996 RS-R, 119 omgange
7. Seikel Motorsport, Porsche 996 RS-R, 118 omgange
8. Ice Pol Racing Team, Porsche 996 RS-R, 114 omgange
9. Racesport TVR, TVR Tuscan T400R, 111 omgange
10. Spyker Squadron, Spyder C8 Spyder, 111 omgange
11. James Watt Automotive, Porsche 996 RS-R, 96 omgange
Vi venter på billeder fra løbet på Spa, når disse kommer sender vi dem ud i en opfølgende mail.
Karsten Lemche Læs mere om: 14/05/06 - Spa-Francorchamps - Le Mans Series |