Jesper Leen Jensen og Jesper Davidsen er toer i deres Renault Clio #103 og fører dermed også 2-liters klassen.
Jens Hansens BMW M3 GTR #2 er to omgange efter Clio'en på tredjepladsen, men de to biler virker jævnbyrdige, så der bliver ikke kørt tid ind.
Werner og Dennis Wounlund, samt Bjørn Larsen, har været med helt fremme i den anden time. (Foto: Motorsporten.dk)
Wounlund far og søn-Saxo'en, der også har Bjørn Larsen som chauffør, lå kortvarigt på tredjepladsen og fører 1600-klassen.
Set og sket den seneste time:
Outzen/Mathiesen BMW'en må i pit efter 5 kvarters race, da bremserne er blevet for varme af overbelastning. Dermed er enhver chance for topplacering overstået for denne gang. Efter ca. 40 minutters reparation må holdet strække våben - de forreste bremsekalibre er færdige.
Renault #104, som Brian Mikkelsen var uheldig med tidligere, er i pit for at få skiftet forhjulsophæng og dermed komme tilbage i løbet. Dét er ånden i langdistanceløb.
Hold #201, Gola Racing Citroën Saxo, er ved at få ny gearkasse. Peter C. Petersen, Jørn Vestergaard og Martin Petersen, nåede at tilbagelægge 17 omgange og knap 20 minutters kørsel inden holdet måtte stoppe.
Dagens fjerde safety car-periode blev indledt da Anna Louise Tranes for anden gang kørte af banen. Denne gang skete det i skoven og umiddelbart ser skaderne alvorlige ud. DEC-reglementet foreskriver at hvert hold må modtage assistance én gang i forbindelse med afkørsler. Da hold #299 er kørt af banen for anden gang, er den mulighed forspildt.
Den førende Porsche blev næsten indhentet af Volvo'en med Jørgen og Per Poulsen, samt Erik Christensen, i forbindelse med et pitstop, men da Volvo'en selv måtte i pit, kostede det en del placeringer og holdet er efter 2 timer på 8. pladsen.
|
pos. | # | kører | vogn | omg. | tid |
|
1. | 7 | Lasse Jakobsen | Porsche | 113 | 2:00:08,722 |
2. | 103 | Jesper Leen Jensen | Renault | 109 | 2:00:59,426 |
3. | 2 | Jens Hansen | BMW | 106 | 2:00:28,155 |
|
4. | 204 | Werner Wounlund | Citroën | 106 | 2:00:47,889 |
5. | 101 | Jens Enemark | Renault | 105 | 2:00:05,194 |
6. | 217 | Tommy Schröter | Honda | 104 | 2:00:25,879 |
|
7. | 102 | Martin Clausen | Renault | 103 | 2:00:14,188 |
8. | 60 | Erik Chrisensen | Volvo | 103 | 2:01:00,627 |
9. | 223 | Jens Henrik Hansen | Citroën | 102 | 2:00:07,669 |
|
10. | 12 | Erik Byrgesen | Mazda | 100 | 2:00:05,338 |
11. | 4 | Sune Pedersen | BMW | 100 | 2:00:16,713 |
12. | 299 | Camilla Stephansen | Honda | 73 | 1:39:30,650 |
|
13. | 106 | Torben Steen Kühnel | Renault | 72 | 1:26:21,150 |
14. | 105 | Jan Engelbrecht | Renault | 70 | 1:19:03,186 |
15. | 3 | Niels Ole Andersen | BMW | 64 | 2:00:12,440 |
|
16. | 1 | Jens Ole Mathiesen | BMW | 63 | 1:14:16,840 |
17. | 104 | Ronni Pedersen | Renault | 56 | 1:00:08,181 |
18. | 202 | Steffen Larsen | Citroën | 27 | 1:58:14,362 |
|
19. | 269 | Mik Kerchlango | Peugeot | 26 | 1:12:13,267 |
20. | 201 | Peter Petersen | Citroën | 17 | 0:18:43,588 |
|
2 timer 10 minutter: Jørgen Poulsen rammer Jens Enemark i højre side. Poulsen kan fortsætte, mens Enemark må i pit for udbedring af skader.
2 timer 13 minutter: Renault #104 er sat sammen igen og på banen. Også den stærkt forsinkede Citroën #201 er tilbage med ny gearkasse. Jesper O. Hansen Læs mere om: 14/05/06 - Ring Djursland - Danish Endurance Championship |