Dog er der det specielle ved dette løb, at det køres allerede på fredag fra klokken 20:00 til 22:45 lokal Texas tid, da der på samme bane lørdag og søndag køres den anden afdeling af Champ Car World Series mesterskabet.
I ALMS løbet kommer der 24 biler til start, og de er fordelt som følger:
LMP1 = 4, LMP2 = 5, GT1 = 6 og GT2 = 9, og set med danske briller skal vi holde øje med BMW Team PTG bilen med nummer 22 for her sidder Martin Jensen.
For at starte med LMP1 så gør den aldrende Audi R8 comeback, imens den nye Audi R10 testes op imod 24 timers løbet på Le Mans. Hertil kommer Dyson Racing Team med to Lola B06/10 AER og Autocon Motorsports kommer med en Lola EX257 AER, og skal jeg komme med et gæt på en sejrende bil så vil jeg denne gang pege på Dyson Racing. De skal bare slå den Audi R8, hvis de overhoved vil have bare en lille chance for at slæbe mesterskabet hjem i år.
LMP2 består i dette løb af 2 Penske Motorsports Porsche RS Spyder, en B-K Motorsports Courage C65-Mazda, en van de Steur Racing, Lola B2K/40 AER og en Intersport Racing Lola B05/40 AER.
Her bør Penske Motorsports Porsche RS Spyder trække en sikker sejr hjem. Holdet omkring denne nye Porsche LMP2 bil har afstået fra at tilmelde sig til Le Mans i år, og dvil erfor udelukkende koncentrere sig om at vinde ALMS mesterskabet.
GT1 klassen består af Corvette Racing med to Corvette C6.R, Konrad Motorsports med to Saleens, og Aston Martin Racing med to Aston Martin DBR9.
Til det her løb er Corvette raceren stækket i forhold til løbet på Sebring. De to gule Corvette C6.R skal slæbe på en ballast på ikke mindre end 127 pounds mere end Aston Martin DBR9, og hertil skal Corvetten også køre med en mindre air restrictors end Aston Martin.
Man er dog ikke så nervøse hos General Motors, O'Connell siger at der er kørt computer simulations med det nye setup og det ser fornuftigt ud.
Dette kunne betyde at vi igen skal opleve en herre fight imellem Aston Martin og Corvette!
Konrad Racing som skrevet med to Saleens, men jeg anser ikke de to biler for at være nogen form for trussel for de gule og de grønne.
GT2 klassen har følgende teams til start:
BMW Team PTG med to BMW E46 M3, Alex Job Racing med en Porsche 911 GT3 RSR, Petersen/White Lightning med en Porsche 911 GT3 RSR, Flying Lizard Motorsports med to Porsche 911 GT3 RSR, Multimatic Motorsports Team Panoz med to Panoz Esperante GTLM og Risi Competizione med en Ferrari 430 GT Berlinetta.
Fighten i denne klasse kommer til at stå imellem Risi Competizione og Multimatic Motorsports Team Panoz. Begge teams har vist fantastiske takter i både test og race og efterhånden skal de teams som holder fast i en Porsche 911 GT3 RSR køre sig helt ud for at følge med de nye drenge i klassen.
Martin Jensen og PTG teamet udnytter en fordel i GT2-S2 reglementet til det her løb. De har lov til at montere ABS system, baseret på det der sidder I M3 bilen, og dermed er de enste team i feltet der må køre med ABS, men om det er en fordel vil tiden vise. Vejgaard
Læs mere om: 12/05/06 - Houston (gadeløb) - ALMS |