Podiepladsen var inde for rækkevidde, men en svigtende benzinpumpe betød, at en andenplads blev forvandlet til en midlertidig sjetteplads efter bilen var repareret i pitten. Reparationerne kostede 9-10 omgange i forhold til konkurrenterne.
Herefter gik kører-trioen med Lars Hjulspind i spidsen på jagt efter de foran kørende. Og i den sidste halvdel af løbet kørte de Porschen op på en fjerdeplads, men konkurrencen i Dubai var for hård til at køre en podieplads hjem.
(Foto: larshjulspind.dk)
24-timers løbet i Dubai bød i øvrigt på masser af dramatik, klokken tre om natten kørte to Renault Clio'er sammen på start/mål-langsiden, og bilerne brød i brand. Begge chauffører blev kørt på hospitalet, men virkede ikke påvirket af uheldet. Oprydningen på banen betød, at løbet først blev startet igen klokken 4:32.
"Det er et utrolig hårdt løb for fysikken, langt hårdere end at køre Le Mans" lyder det fra en meget træt Lars Erik over mobilen, "Banen i Dubai er et sving, der bliver afløst af et nyt sving. Og det betyder at kroppen ikke har samme ro, som på Le Mans hvor man kører på langsider en stor del af tiden". "Samtidig vil jeg sige tak til teamet og mine medkørere Martin Dechent og Jürgen Bender der kørte et flot løb".
(Foto: larshjulspind.dk)
Resten af 2006 sæsonen er endnu ikke på plads, men der arbejdes på at deltage en tredje sæson i LMES samt i enkelte langdistance løb.
Ved Lars Hjulspinds næste løb vil hjemmesiden www.larshjulspind.dk være færdigudviklet og der vil ligge billeder i høj kvalitet til pressen, informationer om 2006 sæsonen og et portræt af racerkøreren Lars Erik 'Hjulspind' Nielsen.
Karsten Lemche Læs alt om 'Toyo Tires 24H Dubai' 2006 her Læs mere om: 13/01/06 - Dubai Autodrome - Sportscar racing |