Italiens GP - Dæk preview |
Formel 1 31/08/05
|
|
Havde Michelin et problem i Tyrkiet? Sandsynligvis ikke. Den direkte årsag er ikke opklaret endnu. Men hvad har Bridgestone at byde på denne gang? |
|
Var det Williams teamet eller Michelin der havde et problem i det tyrkiske GP? Årsagen er endnu ikke opklaret, men det ligner et problem forårsaget af bilen. Begge parter er stadig i gang med undersøgelserne. Men nu gælder det dét næste GP nemlig en af klassikerne - det italienske GP. Michelin: Grip kan gå hen og blive et nøgleord. Banens karakteristik betyder at der køres med mindre downforce her end de fleste andre steder. Alligevel skal der være downforce nok visse steder. Til gengæld er der en del hurtige sving, hvor vedhængsevnen sættes på prøve. Sidste faktor er de lange stræk hvor de høje hastigheder kan genere varme i dækkene, og det betyder at dækkene kan slides for hurtigt. En faktor som også er nok så væsentlig er, at de fleste kørere bremser utrolig sent før svingene på denne bane. Det gør også noget ved dækkene. Michelin har en - efter eget udsagn - en ret speciel compound klar til netop dette GP. Bridgestone: Bridgestone støtter sig mest til samarbejdet med Ferrari - og det har jo ikke gået specielt godt i år. Vi er så langt henne på sæsonen, så man kan stille det spørgsmål, om man er i gang med forberedelserne til næste sæson. Ferrari kan ikke nå noget i år. Det er for længst afgjort. Alligevel er der arbejdet med flere forskellige ting. Ferrari har testet både her og der, og også på Monza. Som Michelin også har erfaret, så er man hos Bridgestone klar over at her er en bane hvor dækkene bliver stressede og dermed måske mere varme end hvad godt er. Bridgestone møder om med to tørvejrscompounds, men hvilke, vil man af gode grunde ikke ud med. Men mon ikke begge dækfirmaer kommer med noget omkring medium til den lidt hårdere side af skalaen. Dons
Læs mere om: 04/09/05 - Monza - Formel 1 - FIA F1 |
|
| |