Op til løbet var racerne, udover den almindelige klargøring, blevet udstyret med det nyt aero kit, som man var meget spændte på at få afprøvet i praksis.
Problemer med bilernes setup drillede dog weekenden igennem de to kørere, Klaus Verner og David Falch, som ikke fik helt det forventede ud af deres Peugeot 307 racere.
Det startede ellers rigtig godt, i den fri træning sluttede Klaus Verner og David Falch på henholdsvis 6. og 9. pladsen ud af de 24 kørere i klassen.
I tidtagningen befandt de sig på 15. og 16. pladserne med Klaus foran David.
Selv om det var skuffede ikke at være kommet med i Super Pole, så var der stor tilfredshed med tiderne, specielt med tanke på at de første 18 kørere var inden for et sekund af den hurtigste tid!
David Falch. (Foto: Motorsporten.dk)
Lørdag eftermiddag og aften blev brugt til analyse af bilernes setup, samt på at forbedre dette til søndagens kørsler.
Søndagens fri træning - warmup'en - gav en lille fremgang til David og Klaus, der kørte 11. og 12. hurtigste tider.
Da starten på det første løb gik, får begge LV-Motorsport kørere en god start, men løbet når ikke at blive en halv omgang gammelt, før et uheld koster David Falch hans deltagelse i weekendens løb.
Klaus Verner blev også impliceret i dette uheld, men kan dog fortsætte løbet. Han kæmpede en del med bilens setup, og sluttede her på 14. pladsen.
Skaderne på David's racer er så store at en deltagelse i det andet løb ikke er mulig.
I det andet løb er Klaus derfor ene om at repræsentere teamet, men fortsatte problemer med at finde sig tilrette med bilens setup, forhindrede ham i at levere en toppræstation, han sluttede løbet på 12. pladsen to pladser bedre end han startede.
"Jeg fandt mig aldrig til rette med det nye setup, og selv om jeg gav alt hvad jeg havde i mig, så var det denne weekend ikke nok til at komme frem i feltet" - konstaterede Klaus Verner søndag eftermiddag.
Klaus Verner. (Foto: Motorsporten.dk)
"Vi havde op til denne weekend satset på et nyt setup, som vi var blevet anbefalet, og det fungerede godt i den fri træning, hvor det regnede, men ellers passede det ikke til mig, så jeg fik min racer sat tilbage til det oprindelige setup til løbene" - udtaler David Falch - "da starten gik på det første af løbene fik jeg en rigtig god start, men på den korte langside bliver jeg lukket inde, og da to kørere kollidere foran mig, kan jeg ikke undvige og bliver inddraget i deres uheld, hvor mit ene baghjul bliver flået af inklusiv spindel og bremseslange, så jeg totalt mister bremserne - herefter var jeg blot passager i bilen indtil den stoppede af sig selv."
Sportsdirektør Lars Vendelbo ser tilbage på weekenden med følgende bemærkninger:
"Vi prøvede denne weekend et nyt setup, det fungerede ikke optimalt, men det gav os megen værdifuld lærdom om bilerne, som forhåbentligt vil komme os til nytte fremover. Skaderne på David's racer er ikke så slemme som første antaget, det ser ud til at vi kan klare det med udskiftning af de løse karrosseridele, vanger med mere har ikke taget skade - det er alt sammen noget vi har på lager. Klaus' bil fik et tryk i bagenden, og skal have en ny bagklap, så er den klar igen - alt i alt billigt sluppet. Som forberedelse til Grand Prix'et, sender vi nu begge motorer over til Peugeot Sport Engineering, for at få dem optimeret." Hr. Nielsen
Læs mere om: 07/08/05 - Ring Djursland - Danish Touringcar Challenge |