Vores lykønskning går naturligvis til Jan Magnussen, England, der i sin gule Corvette strøg over målstregen som vinder af den GT1-klasse, der sidste år hed GTS-klassen, og som blev vundet af . Jan Magnussen.
I de sidste 24 timer har det danske DTC-es sammen med Oliver Gavin, England, og Olivier Beretta, Monaco, kæmpet for sejren i sportsvognsklassen, og minsandten om det ikke lykkedes trioen at vise, at den var den bedste i GT1-klassen. I de første tre fjerdedele af løbet havde Aston Martins to fabriksracere ellers ydet hård modstand, men det lykkedes faktisk Big Mag & co. at passere de to British Racing Green-biler, inden de fik problemer.
Og problemer fik de
Fra at have været foran og ligget på omgangshøjde med Jan Magnussen og Corvetterne, faldt de to Aston Martins tilbage, og da det ternede flag blev svunget, lå de intet mindre end 16 omgange efter den danske kører, som ikke bare opnåede sin anden klassesejr på Le Mans. Han sikrede sig også en generel femteplads, hvilket er hans næstbedste generelle resultat efter fjerdepladsen i en Audi R8 i 2003.
Og nej, vi har ikke glemt, at det var Tom Kristensen, Monaco, som vandt generelt og tog sin syvende sejr. Et stort tillykke til ham. Men her på www.dtc-net.dk er vores prioritering nu engang DTC. Men den dag, vi ser Tom K. i DTC, så får vi blot endnu en undskyldning for at fylde siden med endnu mere Le Mans. Og juble endnu mere over, hvor fantastisk krøltoppen fra Hobro.
Men lad os ikke nøjes med at spekulere i eventuelle kommende DTC-kørere. Lad os også prøve at kikke på én af de tidligere.
Thorkild Thyrring, Vedbæk, gennemførte således endnu engang Le Mans sammen med Lars Erik Nielsen, Vedbæk, og Pierre Ehret, Tyskland, og det skete på en generel tyvendeplads og en placering som nummer seks i GT2-klassen, hvor man var 25 omgange fra at have sikret Danmark et imponerende hattrick. Læs mere om: 19/06/05 - Le Mans - Le Mans |