I den 3. kvalifikationsrunde var der ingen kørere der kom under 4 minutters grænsen, men det var der til gengæld i den 4. og dermed afgørende runde.
Her viste både teams og kørere deres sande styrke, selv om der sikkert også er nogle der har lurepasset og testet racesetup. Hvorom alting er, så var de første 21 biler her under 4 minutter om at køre en omgang på Le Mans banen.
Ikke overraskende er det de to LMP1 Pescarolo Judd racere, fra Pescarolo Sport teamet, der var de hurtigste:
Pole position til Collard, Bouillion og Comas (#16), og ved siden af dem Loeb, Helary og Ayari (#17), det var Comas og Helary der satte tiderne.
Den danske deltager i top klassen, LMP1, Tom Kristensen, der i år kører sammen med JJ Lehto og Marko Werner i Champion Racing's Audi R8 (#3), skal starte fra 8. pladsen, her var det Werner der satte tiden.
Det forlyder fra vores udsendte medarbejder, at netop Champion teamet, var et af de teams der kørte ud til kvalifikationen i racetrim, frem for kvalifikationstrim.
Det var ikke en problemfri aften for Audi R8 (#3) kørerne, kl. 19:37 måtte de en tur ud over sandfanget ved Ralentisseur kurven, og klokken 22:03 kørte de lige ud i Virage d Arnage svinget.
Hurtigste mandskab i LMP2 klassen var Paul Belmondo Racing's Courage C65 Ford (#37), der bliver kørt af Belmondo, Andre og Sutherland, her var det Belmondo der kørte raceren ind på en 12. plads generelt.
Dansk/fransk/engelske Juan Barazi, der kører sammen med Zlobin og Briere i en Courage AER hos InterSport Racing, sluttede på 6. pladsen i LMP2 klassen, og som nummer 21 generelt.
I GT1 klassen var det Enge, Kox og Lamy der i deres Aston Martin (#58) der var hurtigst, og deres tid placerede dem på en generel 17. plads.
Corvette Racing teamet, der har Jan Magnussen i den ene af sine biler deltager i GT1 klassen, og her placerede Magnussen, Beretta og Gavin deres Chevrolet Corvette (#64) på en generel 22. plads, og på 3. pladsen i klassen. Her var det Beretta der satte tiden.
Den hurtigste bil i GT2 klassen kom fra Alex Job Racing, hvor Hindery, Rockenfeller og Lieb kørte deres Porsche 911 GT3 RSR (#71) til en placering som nummer 33 i general klassementet.
Sebah Automotive teamet, der har Lars Erik Nielsen, Thorkild Thyrring og Ehret i deres Porsche 911 GT (#89), sluttede som nummer 10 i klassen, og som nummer 44 generelt. Her var det Ehret der satte tiden.
Kombinerede kvalifikationstider:
|
Plac. |
Kørere |
Team / Racer / Nr. |
Kl. |
Tid |
Diff. |
Gen. |
Kl. |
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
Collard Boullion Comas |
Pescarolo Sport Pescarolo Judd #16 |
LMP1 |
3:34,715 |
|
|
2 |
2 |
Loeb Helary Ayari |
Pescarolo Sport Pescarolo Judd #17 |
LMP1 |
3:35,555 |
+00,840 |
|
3 |
3 |
Biela Pirro McNish |
Champion Racing Audi R8 #2 |
LMP1 |
3:37,795 |
+03,080 |
|
4 |
4 |
Michigami Ara Kaneishi |
Jim Gainer Int. Dome Mugen #5 |
LMP1 |
3:38,094 |
+03,379 |
|
5 |
5 |
Montagny Counon Ortelli |
Audi Playstation Audi R8 #4 |
LMP1 |
3:38,281 |
+03,566 |
|
6 |
6 |
Cochet Nakano Jouanny |
Courage Comp. Courage Judd #13 |
LMP1 |
3:38,735 |
+04,020 |
|
7 |
7 |
Minassian Campbell-Walter Wallace |
Creation DBA Judd #7 |
LMP1 |
3:38,929 |
+04,214 |
|
8
|
8 |
Kristensen Lehto Werner |
Champion Racing Audi R8 #3 |
LMP1 |
3:38,988 |
+04,273 |
|
9 |
9 |
Short Barbosa Ickx |
Rollcenter Racing Dallara Judd #18 |
LMP1 |
3:39,643 |
+04,928 |
|
10 |
10 |
Hignett Stack
|
Team Jota Zytek Zytek 04S #9 |
LMP1 |
3:41,177 |
+06,462 |
|
11 |
11 |
Lammers Julian Borsch |
Racing for Holland Dome Judd #10 |
LMP1 |
3:41,930 |
+07,215 |
|
12 |
1 |
Belmondo Andre Sutherland |
Belmondo Racing Courage C65 Ford #37 |
LMP2 |
3:42,301 |
+07,586 |
|
13 |
12 |
Schwager Frei Vann |
Courage Comp. Courage Judd #12 |
LMP1 |
3:42,859 |
+08,144 |
|
14 |
13 |
Verdoen Krumm Primat |
Rollcenter Racing Dallara Nissan #8 |
LMP1 |
3:43,377 |
+08,662 |
|
15 |
2 |
Fisken Halliday Hancock |
InterSport Lola AER #32 |
LMP2 |
3:44,758 |
+10,037 |
|
16 |
3 |
Erdos Newton Hughes |
RML Lola MG #25 |
LMP2 |
3:46,205 |
+11,490 |
|
17 |
1 |
Enge Kox Lamy |
Aston Martin Racing Aston Martin #58 |
GT1 |
3:48,576 |
+13,861 |
|
18 |
4 |
Macaluso James Lally |
Miracle Courage AER #34 |
LMP2 |
3:48,819 |
+14,104 |
|
19 |
5 |
Bennett Mitchell Mullen |
Kruse Motorsport Courage Judd #30 |
LMP2 |
3:49,267 |
+14,552 |
|
20 |
2 |
Brabham Sarrazin Turner |
Aston Martin Racing Aston Martin #59 |
GT1 |
3:49,739 |
+15,024 |
|
21
|
6 |
Barazi Zlobin Briere |
InterSport Courage AER #33 |
LMP2 |
3:51,844 |
+17,129 |
|
22
|
3 |
Magnussen Gavin Beretta |
Corvette Racing Chevrolet Corvette #64 |
GT1 |
3:52,426 |
+17,711 |
|
23 |
7 |
Amorin Iannetta Pillon |
Del Bello Noel Courage CG #31 |
LMP2 |
3:53,051 |
+18,336 |
|
24 |
8 |
Gosselin Ojjeh Sharpe |
Belmondo Racing Courage C65 Ford #36 |
LMP2 |
3:53,376 |
+18,661 |
|
25 |
4 |
Fomenko Vasilev Bouchut |
Cirtek Motorsport Ferrari 550 Maranello #61 |
GT1 |
3:55,309 |
+20,594 |
|
26 |
9 |
Evans Berridge Owen |
Chamberlain Lola Aer #39 |
LMP2 |
3:55,531 |
+20,816 |
|
27 |
5 |
Fellows O'Connel Papis |
Corvette Racing Chevrolet Corvette #63 |
GT1 |
3:55,914 |
+21,199 |
|
28 |
6 |
Goueslard Dupard Vosse |
Labre Comp. Ferrari 550 Maranello #50 |
GT1 |
3:55,983 |
+21,268 |
|
29 |
10 |
Rostan Haezebrouck Bruneau |
Bruneau Pilbeam JPX #20 |
LMP2 |
3:57,612 |
+22,897 |
|
30 |
7 |
Pescatori Gollin Ramos |
BMS Scuderia Ferrari 550 Maranello #51 |
GT1 |
3:57,676 |
+22,961 |
|
31 |
11 |
Tereda Roussel Binnie |
Rachel Welter WR Peugeot #24 |
LMP2 |
3:59,103 |
+24,388 |
|
32 |
8 |
Bartyan Malucelli Seiler |
BMS Scuderia Ferrari 550 Maranello #52 |
GT1 |
3:59,475 |
+24,760 |
|
33 |
1 |
Hindery Rockenfeller Lieb |
Alex Job Racing Porsche 911 GT3 RSR #71 |
GT2 |
4:05,326 |
+30,611 |
|
34 |
12 |
Bouvet Boulay Julien |
Gerhard Welter WR #23 |
LMP2 |
4:05,855 |
+31,140 |
|
35 |
2 |
Van Overbeek Pechnik Neiman |
Flying Lizard Porsche 911 GT #80 |
GT2 |
4:06,658 |
+31,943 |
|
36 |
3 |
Auberlen Liddell Maxwell |
Panoz Motor Panoz Elan #77 |
GT2 |
4:07,027 |
+32,312 |
|
37 |
4 |
Dumas Dumez Narac |
Raymond Narac Porsche 911 GT #76 |
GT2 |
4:07,349 |
+32,634 |
|
38 |
9 |
de Fournoux Daoudi Matthews |
JMB Racing Ferrari 575 GT #69 |
GT1 |
4:07,654 |
+32,939 |
|
39 |
5 |
Sellers Franchitti Bourdais |
Panoz Motor Panoz Elan #78 |
GT2 |
4:09,262 |
+34,547 |
|
40 |
6 |
Bergmeister Long Bernhard |
White Lightning Porsche 911 GT #90 |
GT2 |
4:11,105 |
+36,390 |
|
41 |
7 |
Pompidou Blanchemain Yamagishi |
T2M Motorsport Porsche 911 GT #91 |
GT2 |
4:12,144 |
+37,429 |
|
42 |
8 |
Policand Campbell Alphand |
LA Aventures Porsche 911 GT #72 |
GT2 |
4:12,258 |
+37,543 |
|
43 |
9 |
Kinch Kirkaldy Reid |
Scuderia Ecosse Ferrari 360 Modena #93 |
GT2 |
4:13,237 |
+38,552 |
|
44
|
10 |
Nielsen Thyrring Ehret |
Rebah Automotive Porsche 911 GT #89 |
GT2 |
4:16,930 |
+42,215 |
|
45 |
11 |
Macari Ericsson Wilson |
Cirtek Motorsport Ferrari 360 Modena #92 |
GT2 |
4:20,873 |
+46,158 |
|
46 |
12 |
Hartshorne Stanton Johnson |
RaceSport TVR Tuscan T40 #95 |
GT2 |
4:22,310 |
+47595 |
|
47 |
13 |
Collin Felberma Shep |
Seikel Motorsport Porsche 911 GT #83 |
GT2 |
4:49,404 |
+49,353 |
|
48 |
13 |
Hillebrand Hahn Pickering |
G-Force Racing Courage C65 Judd #35 |
LMP2 |
4:31,453 |
+56,738 |
|
49 |
14 |
Coronel Crevels Merksteijn |
Spyker Squadron Spyker C8 Spyder #85 |
GT2 |
4:36,539 |
+57,328 |
|
Det eneste team der ikke satte deres bedste tid i den 4. og sidste kvalifikationsrunde var #35 Hillebrand, Hahn og Pickering i deres G-Force Racing anmeldte Courage C65 Judd, de kørte slet ikke i de sidste runder, da de onsdag smadret deres racer.
Det vides endnu ikke om de kan nå at genopbygge den til løbet. Hr. Nielsen
Klik på plakaten herunder for at læse alt om Le Mans 2005
Læs mere om: 19/06/05 - Le Mans - Le Mans |