1999
- Team: Panoz
- Bil: Panoz LMP 1 Roadster S
- Medkørere: Johnny O'Connell (USA) og Max Angelelli (I)
- Startplacering: 17 - Kvalificeret af Jan Magnussen
- Resultat: 11
"Første år på Le Mans har alle altid travlt med at fortælle alle mulige grufulde historier, hvilket ikke ligefrem er den største motivation. Men da først jeg kom på banen, var jeg positivt overrasket. Det er en rigtig fed bane, som har det hele. Hurtige sving, langsomme sving, lange langsider og natkørsel hvor man skal være psykisk stærk for at vænne sig til at køre med det lys, der ikke er der.. Vores bil havde ikke den stærkeste kørersammensætning. Allerede i starten ramte Johnny O'Connell en Nissan og måtte i pit for at skifte bodywork. Herefter var det 24 timer med masser af problemer. Om natten holdt vi næsten 2 timer i pit for at skifte gearkasse m.m. og det var på det tidspunkt svært at forstå, at vi skulle fortsætte med at køre. Til trods for de mange pitstops var jeg i alt 9 timer i bilen og fik også lov til at køre den over målstregen. Det er stadig en af de allerstørste oplevelser jeg har haft i en racerbil."
2000
- Team: Panoz
- Bil: Panoz LMP 1 Roadster S
- Medkørere: David Brabham (AU) og Mario Andretti (USA)
- Startplacering: 4 - Kvalificeret af David Brabham
- Resultat: 16
"Det var stort at møde og kende racerlegenden Mario Andretti. Han har prøvet alt, men jeg tror, at han var overrasket over, at han ikke bare kunne sætte sig i Panoz'en og være hurtig. Det er meget få som bare sætter sig og kører stærkt i Panoz'en. Det gik derfor hurtigt op for ham, at vi ikke kunne vinde, så jeg tror desværre at motivationen udeblev. Vi førte en kort overgang løbet lørdag eftermiddag, men ellers kunne vi ikke gøre os gældende. Om natten brugte vi vores "sædvanlige" to timer i pit og så var chancerne for en god placering forbi. Men David (Brabham) og jeg havde det ret sjovt indbyrdes. Vi prøvede konstant at slå hinandens tider, så bilen blev konstant presset resten af natten og om morgenen, indtil Panoz få timer før slut, bad os tage den med ro og få bilen i mål. Det blev igen til 9 timer i bilen i alt og jeg fik igen lov at køre bilen over målstregen, men oplevelsen var ikke lige så stor som første år."
2001
- Team: Panoz
- Bil: Panoz LMP 07
- Medkørere: David Brabham (AU) og Frank Lagorce (F)
- Startplacering: 19 - Kvalificeret af Jan Magnussen
- Resultat: Udgået kl. 01.45
"Le Mans 2001 var der ikke meget sjov ved. Vi havde rigtig mange problemer med den nye Panoz LMP 07, så vi var ubehjælpsomt langt bagud (den blev skrottet kort tid efter Le Mans - red.). Vi var både for langsomme på langsiderne og i svingene og ydermere var der masser af problemer med bilen. Der var væddemål i teamet om, hvor lang tid bilen kunne holde. Jeg troede max. 2 timer, men den holdt til lidt over klokken 1 om natten. Det eneste lyspunkt var rent faktisk, at jeg om aftenen/natten i regnvejret var hurtigste mand på banen - endda hurtigere end Audierne. Men til sidst blev den ved med at "smide" hjulene og så var det løb kørt. Jeg var hjemme i Roskilde klokken 10 om formiddagen søndag!!."
2002
- Team: Panoz
- Bil: Panoz LMP 01
- Medkørere: David Brabham (AU) og Bryan Herta (USA)
- Startplacering: 9 - Kvalificeret af David Brabham
- Resultat: Udgået kl. 2.41 (officielt først meddelt kl. 10.12)
"I år 2002 stillede vi op med den stærkeste kørersammensætning, jeg endnu har kørt sammen med på Le Mans. Det hjalp dog ikke meget, da vi allerede efter 20 min. havde vores første punktering. Til sidst i mit andet stint, fik vi problemer med kølingen og derefter var vi konstant i problemer med bilen. Kl. 3 om natten var vi færdige og David, Bryan og jeg kunne sætte os i teltet og få kaffe. Det var ikke lige der, vi havde forestillet os at skulle sidde under Le Mans. Bilen blev dog først officielt trukket ud af løbet omkring kl. 11 søndag formiddag, da Don Panoz ville have haft os til at køre bilen over målstregen kl. 16. Men da den anden Panoz heller ikke kunne mere, valgte Don Panoz til sidst at trække begge bilerne ud af løbet."
2003
- Team: Team Goh Audi Sport Japan
- Bil: Audi R8
- Medkørere: Marco Werner (Tyskland) og Seiji Arah (Japan)
- Startplacering: 5 - Kvalificeret af Jan Magnussen
- Resultat: 4
"2003 fik jeg mit bedste resultat på Le Mans, men jeg må indrømme at jeg var dybt skuffet. Jeg kører altid for at vinde, men vi vidste på forhånd at Bentley ville være for stærke. De havde jo trods alt en Audi R8 til rådighed når de testede, så det skulle være mærkeligt, om ikke de kunne lave en bil, der blev bedre. Som minimum havde jeg sat næsen op efter en plads på podiet, men sådan skulle det ikke gå. På et tidspunkt fører vi faktisk løbet ganske kortvarigt, men jeg får en punktering i mit andet stint, hvor vi mister tid for første gang. Marco Werner rammer på et tidspunkt i løbet en curb alt for hårdt og må i pit og skifte næsen på bilen. Det viste sig senere, at det ikke var eneste skade der var sket, da forhjulsophænget senere knækkede mens jeg kørte 300 km/t - om natten. Jeg fik dog bilen tilbage til pitten, men vi mistede for meget tid og måtte altså tage til takke med fjerdepladsen".
2004
- Team: Corvette Racing
- Bil: Corvette C5-R
- Medkørere: Olivier Beretta (Monaco) og Oliver Gavin (England)
- Startplacering: 2 i GTS klassen (18 generelt) - Kvalificeret af Oliver Gavin
- Resultat: Vinder af Le Mans i GTS klassen (6 generelt)
"I 2004 blev Le Mans endelig sjovt. Der var ingen ledige sæder i de dominerende Audier i klassen for prototyper og jeg havde ikke lyst til blot at kæmpe om sekundære placeringer i klassen for prototyper. Derfor sagde jeg hurtigt ja tak, da Corvette kom med et tilbud om at køre deres bil i GTS klassen. Corvette er det mest professionelle team jeg endnu har kørt for - de havde flere folk end da jeg kørte for Stewart i Formel 1. Vi var konstant med fremme, men grundet et uheld om natten kom vi 6 omgange efter den førende Ferrari. Ferrari fik dog problemer søndag formiddag, netop som jeg skulle i bilen. Vi kørte ud af pitten kun adskilt af sekunder og så var det bare ud og køre ræs. Det var en rigtig fed måde at vinde Le Mans på og jeg er ikke i tvivl om, at den sejr i GTS klassen for et fabriksteam, var mere værd for mig end en generel sejr for et privat team. Den indsats man skal levere for at vinde i GTS klassen, er ikke mindre end i en prototype og derfor rangerer det også i dag som en af mine største sejre". Læs mere om: 19/06/05 - Le Mans - Le Mans |