Special Saloon 01/06/05
|
|
Set fra SSC-styregruppens side, var det et godt arrangement, i den netop overståede weekend på Ring Djursland. Mange kørere både fra SSC-klassen, Norsk Special Saloon, DTC, Clio-Cup, Historisk, og andre uden klassetilknytning, havde valgt at bruge tid og penge på at være med i dette dobbeltløb. |
Det betød at klassen blev delt i 2 felter, for at alle kunne komme på banen.
At det så var gæstekørerne som kørte med de fleste præmier i gruppe-1, kan man måske sige er lidt "vores egen skyld" ! Vi har åbenbart for lidt biler i klassen som er hurtige nok, men vi ligger også på et økonomisk lavere plan end DTC. Og så led vores hurtige biler desværre af tekniske problemer, som formentlig kun er børnesygdomme, efter vintererens ombygninger.
Per Madsen i sin flotte og brede Peugeot 206, kunne have givet Clio'erne konkurrence, og måske mere end det, men allerede under tidtagningerne kom der et motorproblem. Allan Bjerregård har udvidet sin Ford Focus i bredden, og teamet havde knoklet hele ugen op til løbet, med at få lagt en ny (DTC)motor i, så Focus'en faktisk svarer til en nuværende DTC-bil. Men den motor levede ikke op til normal kvalitet, så Allan fik ikke vist, at han sikkert kunne have været med i front. Per Urenfeldt i Austin Mini lå ellers nogle omgange på en 3. plads i et af søndagens heats, men hoppede ud i gruset, og det var jo ikke så godt.
Så det var Peter Vesti i Peugeot 306, som måtte tage sig af præmierne til SSC-kørerne.
Vi kunne måske invitere til en revance, når "vi" har fået overstået børnesygdommene.
Jesper Davidsen kom i sin gamle og fine Peugeot 205, og havde flere gode kampe midt i feltet med nogle SSC-Golf'er, kørt af Morten Schmidt, Keld G. Jensen og Tom Rørvig, og en norsk Mercedes.
Søndagens gruppe-2 felt var halveret i forhold til lørdag, dels fordi nogle biler fra Historisk skulle køre deres eget løb søndag, og både Lars Schönemann's Porsche 993, og Danny Rasmussen's BMW M3 fik problemer i dagens tidtagning, og kunne derfor heller ikke stille op til heatene. Men der var en god kamp i begge heat, hvor Hans Elnegaard i Lotus Elise, over mange omgange forsøgte at komme forbi Gunnar Larsen i Ford Sierra 4WD, og det lykkedes ikke. I mens vandt Michael Outzen i sin tidligere SuperCup BMW, som nu har fået en M3 motor.
Selvom nogle af gæstekørerne betragtede det som billig træning, er det alligevel flot, at de stiller op til et åbent løb, fremfor at køre på en lukket testdag. Det kunne jo være at de blev så interesseret i at køre Special Saloon-Car, at de bliver faste deltagere.
Generelt blev der kørt flot, og med 2 løb, og så mange biler, var det meget begrænset hvor mange buler der blev. Og det er blevet et meget flot SSC-felt, med flotte biler, hvor der er brugt mange timer, og penge, på at lave en god bil til Special Saloon-Car. Det felt kan vi godt være bekendt, at fremvise til et større publikum.
Klas Høj og Peter Clausen Styregruppen for Special Saloon-Car specialsaloon@tele2adsl.dk www.total-race.dk/SSC Læs mere om: 29/05/05 - Ring Djursland - Special Saloon |