Med 5. hurtigste tid i den fri træning, så var der udsigt til en rigtig god weekend for Schantz, der her var under et sekund fra de aller hurtigste kørere i klassen.
De gode takter fortsatte i den første af tidtagningerne, hvor det blev til en 6. plads, tilgengæld var tidsforskellen til de hurtigste kørere nu skrumpet til under et halvt sekund.
I den anden tidtagning gik det knapt så godt, og Schantz 'måtte tage til takke' med en 8. plads.
Da man kombinere tiderne fra de to tidtagninger, så blev det samlede resultat en startplacering som nummer 6 til det første løb.
Flemming Schantz var tilfreds med lørdagens indsat på Ring Djursland. (Foto: Motorsporten.dk)
Den gode startplacering til første løb blev udnyttet til fulde, og Schantz holdt kontakten til de forreste kørere de fire første omgange af løbet, hvorefter der opstod problemer med gearskiftet, med det resultat at maskinen på et tidspunkt overdrejede, og dermed var det løb slut.
I pausen mellem de to løb herskede der febrilsk travlhed i Team Schantz, mens mekanikerne reparerede gearskiftet, samt skiftede topstykket på Peugeot raceren.
Andet løb, hvor Schantz måtte starte sidst i det 23 biler store felt, skulle gå hen og vise sig som lidt af et mareridt.
Efter endnu en god start, så bliver han først tildelt en strafbane for en påkørsel af en konkurrent, han tager sin strafbane, og fortsætter ufortrøden løbet.
I løbet af de 13 omgange løbet strakte sig over, kunne Schantz køre sig fra 23., og sidste pladsen, op på en 13. plads.
For Flemming Schantz blev andet løb, og specielt efterspillet, lidt af et mareridt. (Foto: Motorsporten.dk)
Men efterfølgende nedlægger en af konkurrenterne protest mod Flemmig Schantz, idet han beskylder ham for at have påkørt ham - en handling som Schantz finder sig helt uskyldig i.
Protesten godkendes af dommerne på banen, og Schantz tildelsen en tidsstraf på 20 sekunder, hvilket rykker ham tilbage på 20. pladsen. Hr. Nielsen
Læs mere om: 29/05/05 - Ring Djursland - Yokohama Cup Gr. N 2000 |