Ingen af de fem nederste teams formåede at score points udover Sauber selvfølgelig. Toyota havde nok haft visse forhåbninger til Trulli, men de glippede. Jaguar må være lidt flove i munden ovenpå adskillige misforståelser. Sauber - 34 points: Man må sige at Felipe Massa gav den gas lige fra starten. Han fik endda lov til at være forrest for en kort bemærkning, men det holdt ikke. Faktisk var det sådan at efter hvert pitstop havde han problemer med bilen, den manglede vejgreb, men til sidst i hvert stint, kørte bilen faktisk fremragende. Fisichella var i en situation der mindede lidt om Ferrari kørernes. Det var sådan lidt op og ned, og Fisichella måtte se sig placeret udenfor pointene denne gang, mens Massa scorede et enkelt. Peter Sauber kan nu se tilbage på teamets bedste sæson nogensinde. Jaguar - 10 points: Det var det sidste GP for Jaguar. Ford har lukket butikken, og sat teamet til salg. Det sidste GP blev ikke godt for Jaguar. Først klumrede man ved et pitstop ved at kalde begge biler ind på samme tid. Resultatet var at Mark Webber måtte vente til man var færdig med at betjene Klien. Og ikke nok med det. De to kørere havde en sammenkomst i sving 1 kort efter. Det kostede Mark Webbers deltagelse i resten af GP'et. Klien indrømmede at have set Webber komme op, men havde ikke forventet at han pludselig var på siden af ham. En fejl der sammen med det kiksede pitstop ikke gav den bedste reklame for Jaguar. Klien sagde efter løbet, at hans bil ikke var helt optimal i forhold til andre løb, og han derfor ikke kunne præstere det han ønskede. Nu er det så farvel til Jaguar, og forhåbentlig får man solgt teamet. Flere bejler til at købe teamet, men intet er endnu afgjort. Toyota - 9 points: Toyota nåede ikke at overhale Jaguar i pointstillingen, det var ellers det store håb da starten gik. Trulli havde en god start, men gled langsomt bagud i placeringen. Zonta gjorde ikke det helt store væsen af sig, og kørte meget anonymt. En gratis chance for at køre et GP blev ikke udnyttet optimalt. Det kan Zonta gøre bedre, spørgsmålet er hvornår, og om han får chancen igen. Toyota kan efter en sæson der har budt på lidt af hvert i to forskellige biler, nu koncentrere sig om at få en ren Mike Gascoyne bil til at fungere bedre end forgængerne. To erfarne kørere skal køre for teamet næste år, og mon ikke at den samlede pakke inkl. kørere, giver bedre resultater end det man har opnået hidtil. Jordan - 5 points: Timo Glock var den der klarede sig bedst. Det havde nok ikke været situationen, hvis ikke det var fordi at Nick Heidfeld blev sendt ud af løbet af en defekt kobling. Som vanligt var begge biler temmelig nervøse at betragte, men Timo Glock formåede igen at få bragt bilen hjem over stregen. Timo Glock har kørt 4 GP'er for teamet og suger en masse erfaring til sig hver gang. Han erkender dog også at der rigtig meget at lære endnu, men at han nu er kommet godt i gang, og fornemmer fremgang. En ting er at teste, noget andet er at køre rigtig race. Nick Heidfeld var skuffet over ikke at kunne fuldføre det sidste GP i denne omgang for hans vedkommende. Men døm ham ikke ude endnu, et par tests venter forude på ham, og måske er han med igen næste år. Jordan teamet som sådan har vel klaret det som forventet, nemlig ikke ret godt. Pengene er for små til at kunne lave de gode resultater konstant. Minardi - 1 point: Minardi teamet sluttede sin jubilæumssæson nr. 20 af med at få begge biler i mål i årets sidste GP, og få et point. Det er trods alt bedre end sidste år, men heller ikke mere. Paul Stoddart og teamet har ligesom kollegaerne hos Jordan, konstant været i pengenød. Det kan ses af den manglende udvikling. Kørerne klarede sig som sædvanligt ikke bedre end bilerne kunne klare. Setuppet var i den grad galt. Det var begge kørernes kommentar efter løbet. Til deres undskyldning kan man bruge vejret som drillede, men det har været ens for alle deltagere. Nogle har så været bedre til at omstille sig. Minardi kiksede ligesom Jaguar et pitstop med begge kørere inde på samme tid. Men det har ikke gjort nogen forskel for resultatet alligevel. Paul Stoddart skal nu igen ud med raslebøssen for at finde penge til næste sæson. Mon ikke han kikker efter nogle kørere der vil betale det aftalte beløb, noget det tilsyneladende har knebet med i år. Dons
Læs mere om: 24/10/04 - Interlagos - Formel 1 |