Brasiliens GP - Dæk preview |
Formel 1 20/10/04
|
|
Året sidste GP kaster nok ikke de store overraskelser af sig i forhold til det sorte guld. Stort set alle de primære placeringer er afgjort. |
|
Sidste år var det et Bridgestone dæk der sejrede. Det bliver det måske også i år, men sidste år bestod det usædvanlige i at det var en Jordan og at det var med Fisichella bag rattet. Men det var også lige på grænsen. Kun 0,945 skilte Raikkonen fra sejren som blev afgjort efter protest fra McLaren teamet. Grundet ulykke et par omgange før, blev det placeringen fra omgangen før løbet blev flaget af, der talte. Det blev afgjort til Fisichellas og Jordans fordel. Michelin: Michelin håber på at det denne gang er dem som kører øverst på podiet. I de seneste år har det været sådan lige ved og næsten hver gang. Vejret er ret uforudsigeligt på de kanter. Næsten lidt a la Spa, og det har Michelin luret. Man tager 4 forskellige compounds tørvejrsdæk med derud, og selvfølgelig er man forberedt på at der kan komme meget regn. Dækvalget der skal foretages efter fredagens frie træninger, kan blive en interessant afgørelse. Bridgestone: Bridgestone har ligesom Michelin taget højde for de til tider meget afvekslende vejrforhold på de kanter. Ikke mindre end fem forskellige tørvejrscompounds er med i fragtflyet til Brasilien når Bridgestone tager af sted. Derudover intermediate og de egentlige regnvejrsdæk. Bridgestone dækkene bliver i den bløde afdeling - fra medium til blød. Bridgestone har forbedret bagdækkene så de skulle kunne holde lidt længere end ellers. Selvom Interlagos banen har rimelig fin overflade, så kan den godt gøre lidt ondt på dækkene alligevel. Det har Bridgestone imødegået ved at ændre slidstyrken på bagdækkene. Og ligesom Michelin, så venter Bridgestone på at se hvordan fredagens tests forløber. Og mon ikke begge dækfabrikanter vil være meget opmærksomme på hvad metrologerne vil fortælle om vejret omkring Sao Paulo. Dons
Læs mere om: 24/10/04 - Interlagos - Formel 1 |
|
| |