Andy Priaulx havde et forspring på næsten 8 sekunder til nummer to, brasilianeren Augusto Farfus (Alfa Romeo) i første løb. Farfus havde pole, men allerede i starten udnyttede Priaulx BMW´ens baghjulstræk og tog føringen som han holdt til mål. Den førende i mesterskabet Dirk Müller "fik" tredjepladsen på sidste omgang af teamkollega Jörg Müller!
Dagens store taber var Gabriele Tarquini. Alfa-køreren havde med to sejre i forrige afdeling på Imola bragt sig tilbage i mesterskabskampen. På fjerde omgang udgik Tarquini med en stærkt rygende bil og kom ikke til start i anden afdeling. Dermed har BMW sikret sig mærkemesterskabet og kørernes mesterskab er nu et "internt BMW-mesterskab": Inden finalen i Dubai har Dirk Müller 107 points, Andy Priaulx 95 og Jörg Müller 86.
Det var ikke kun BMW der havde grund til at fejre. Hos SEAT sprang champagne-propperne lystigt efter andet løb.Rickard Rydell vandt det spanske mærkes første sejr. Desuden kørte SEAT´s spanske kører Jordi Gene to sjettepladser hjem. Kun team´ets tyske kører Frank Diefenbacher var skuffet efter dagens to løb og med god grund: I første løb måtte Diefenbacher udgå allerede efter tre omgange med en skade på hjulophænget og i andet løb efter otte omgange med en brækket gaspedal!
"Jeg er simpelthen så glad, jeg kunne ikke vente med at se det ternede flag", siger en "happy" Rydell."Efter en 18. plads i kvalifikationen, havde jeg mildt sagt ikke de store forventninger til weekenden, og så det her.jeg er bare så glad på team´ets vejne, det har vi alle fortjent. Alle hos SEAT har knoklet for det her!"
Resultat første løb:
|
Plac. | Kører | Mærke | Tid | Omg. |
|
1 | A. Priaulx | BMW | 22:03,525 | 14 |
2 | A. Farfus | Alfa Romeo | +0:07,740 | 14 |
3 | D. Muller | BMW | +0:12,769 | 14 |
|
4 | J. Muller | BMW | +0:14,758 | 14 |
5 | J. Thompson | Alfa Romeo | +0:17,516 | 14 |
6 | J. Gene | Seat | +0:17,608 | 14 |
|
7 | R. Rydell | Seat | +0:17,942 | 14 |
8 | T. Coronel | BMW | +0:18,455 | 14 |
9 | A. Garcia | BMW | +0:18,714 | 14 |
|
10 | D. Huisman | BMW | +0;19,001 | 14 |
11 | S. Tavano | Alfa Romeo | +0:20,722 | 14 |
12 | C. Rosenblad | BMW | +0:26,393 | 14 |
|
13 | F. Giovanardi | Alfa Romeo | +0:39,413 | 14 |
14 | M. Bartvan | Alfa Romeo | +0:39,903 | 14 |
15 | S. Harrison | Honda | +0:46,545 | 14 |
|
16 | L. Rangoni | Alfa Romeo | - 2 omg. | 12 |
17 | F. Difenbacher | Seat | - 3 omg. | 11 |
18 | A. Zanardi | BMW | - 6 omg. | 8 |
|
19 | A. Balzan | Honda | - 8 omg. | 6 |
20 | S. Dardelli | Peugeot | - 8 omg. | 6 |
21 | G. Tarquini | Alfa Romeo | - 11 omg. | 3 |
|
De fire sidste kørere havde ikke kørt langt nok i løbet til at blive klassificeret.
Resultat andet løb:
|
Plac. | Kører | Mærke | Tid | Omg. |
|
1 | R. Rydell | Seat | 22:00,478 | 14 |
2 | D. Muller | BMW | +0:03,992 | 14 |
3 | A. Farfus | Alfa Romeo | +0:10,659 | 14 |
|
4 | T. Coronel | BMW | +0:15,188 | 14 |
5 | J. Thompson | Alfa Romeo | +0:16,172 | 14 |
6 | J. gene | Seat | +0:16,841 | 14 |
|
7 | C. Rosenblad | BMW | +0:20,827 | 14 |
8 | F. Giovanardi | Alfa Romeo | +0:20,866 | 14 |
9 | L. Rangoni | Alfa Romeo | +0:21,433 | 14 |
|
10 | D. Huisman | BMW | +0:32,727 | 14 |
11 | A. Zanardi | BMW | +0:38,331 | 14 |
12 | S. Sardelli | Peugeot | +0:59,254 | 14 |
|
13 | S. Harrison | Honda | - 1 omg. | 13 |
14 | M. Bartvan | Alfa Romeo | - 1 omg. | 13 |
15 | S. Tavano | Alfa Romeo | - 2 omg. | 12 |
|
16 | A. Garcia | BMW | - 7 omg. | 7 |
17 | J. Muller | BMW | - 9 omg. | 5 |
18 | F. Difenbacher | Seat | - 14 omg. | 0 |
|
19 | G. Tarquini | Alfa Romeo | - 14 omg. | 0 |
20 | A. Priaulx | BMW | - 14 omg. | 0 |
|
De fire sidste kørere havde ikke kørt langt nok i løbet til at blive klassificeret.Them
Læs mere om: 19/09/04 - Oschersleben - ETCC |