"Jeg er mest spændt på, om det er en asfalt som på Jyllands-Ringen eller på Padborg Park," siger Jesper Davidsen, Søborg, der fører Fleggaard Renault Clio Cuppen.
"Det store spørgsmål er, om det er en ru type asfalt eller den meget fine type, som vi kender fra Padborg Park. Den tager ikke fat i dækkene, og til den kommende weekend vil jeg helt klart foretrække, at det bliver den sidste, for vi får ingen problemer med at få kørt vores dæk varme. Jeg frygter også for en bagende varm, tør weekend. Det er okay, hvis det bliver varmt, og der så kommer nogle byger, som kan sænke temperaturen, og her jeg ekstra spændt, for en ny asfalt, der bliver våd, kan være ekstra tricky!"
I Fleggaard Renault Clio Cup er man nu midtvejs gennem sæsonen. Fire løb er kørt. To på Padborg Park og to på FDM Jyllands-Ringen. Det er derfor første gang i år, at kørerne skal prøve kræfter med Ring Djursland i deres 180 hk racervogne med sekventiel gearkasse.
Jesper Davidsen fører Fleggaard Renault Clio Cup (Foto: Birger Vilén)
"Det sværeste ved den bane er at ramme den samme og hurtige linie igennem svingene hver gang. Når man har gjort det, ved man det, men det er ikke altid, man kan gentage det. Tingene skal passe sammen på Ring Djursland, hvor man skal skære svingene, men ikke for meget. Det havde jeg problemer med i Saxoen, og jeg ved, at det bliver et større problem i en Clio," tilstår sjællænderen, der i de to foregående år var én af to frontløbere i OK Saxo Cuppen.
"Det er en stor omvæltning at køre Clio. Bilen er anderledes, og hvor jeg i sæson 2003 kun havde én reel konkurrent, er det hver gang nye folk, man holder ved siden af på startstregen her. Der er masser af udfordringer i bilen, for med Saxoen vidste vi, hvordan den skulle stå, men vi er stadig søgende med Clioen."
Jesper Davidsen ligger i øjeblikket i front af pointtabellen, efter at han blev noteret for to maximumscorer ved den foregående afdeling af Fleggaard Renault Clio Cup på Padborg Park. Men der har også været en afdeling af serien, hvor hans pointhøst har været minimal, og det får ham til at være forsigtig, når der skal spås om udfaldet af sæsonen.
"Jeg har kikket lidt på pointene, og de næste 5-6 kørere i serien har også nul-afdelinger, så der er ingen tvivl om, at dem, der kan køre stabilt i de sidste fire afdelinger, har gode chancer, mens dem, der ikke kan, har et problem," siger han.
"Vi har alle smidt løb væk, så hvis man udgår, bliver det hårdt. Serien er fuldstændig åben, så det kan lige så godt være ham, der er femmer, som vinder mesterskabet, som jeg. Havner jeg i sandkassen i weekenden, så står jeg rigtig skidt, så der er nok lidt Michael Carlsen (tidligere mester i DTC, red.) i mig. Michael er god til at holde sig ude af bulerne, og det synes jeg også, at jeg har gjort. Jeg vil hellere afgive en placering end ryge i buler. Der er ikke en Jan Magnussen i mig, og det er nok derfor, at jeg ligger, hvor jeg gør," siger Jesper Davidsen, som derimod ikke er i tvivl om, hvem hans værste konkurrenter bliver på Ring Djursland.
"Det er nok mest Kasper Jensen, hvis han er stabil, for han formår næsten altid at sætte en supertid i kvalifikationen. Jeg har også stor respekt for Per Poulsen, der er meget stabil oppe foran, og så er der selvfølgelig Jens Enemark. Ham må man bestemt ikke glemme!" Læs mere om: 08/08/04 - Ring Djursland - Clio Cup - DK |