(Foto: Team ZULU Racing)Forud var gået et mindre drama med natlige ture over sunde og bælter og ikke mindst rigtig god gammeldaws hjælpsomhed. Under lørdagens 30 minutters opvarmning kommer vi for første gang siden i Corollaen ud for tekniske problemer. Kort ind i træningen må vi stoppe med et ødelagt andet gear. Så vi må hurtigt tilbage til ryttergården og igang med at udskifte gearkassen. Heldigvis har vi to gearkasser med. Reserven er dog gearet til Ring Djursland og Padborg Park, men det skulle ikke give de helt store problemer.
Efter en rigtig flot indsats af Michael, Rasmus og Aage og ikke mindst efter en hjælpende hånd fra Toyota blev bilen klar til dagens tidtagning. At der ikke blev tid til at spise frokost for Michael og Rasmus så de stort på.
Vi ville gerne nå at veje bilen før tidtagningen og tog en lille chance som desværre ikke belønnede sig. Vi nåede ganske vist at veje bilen, men vi var ikke overbeviste om, at den ville kunne klare minimumsvægten på 1110 kg hvis vi skulle blive taget ud til vejning. For at være helt sikre ville vi gerne ha' haft 10 L benzin mere i tanken, og selv om vi kæmpede kunne vi ikke nå det.
Samtidig fik vi pga. kommunikations fejl ødelagt den strategi vi havde lagt hjemmefra. Det var meningen Jørgen skulle komme i pit efter tre omganges opvarmning, have nye fordæk på og så køre ud og forsøge at sætte en kanontid.
Jørgen kom i pit efter ca. 5 omgange fik de nye dæk på og kom af sted igen og meget hurtigt kørte han tider på 1.04,1. Ikke helt hvad vi havde håbet, men med en gearkasse til JR kunne vi nok ikke forvente mere. Vi endte med en lidt skuffende 15. plads, ca. 4/10 sekund efter den eftertragtede 12. plads, men med 16 biler indenfor 1(et) sekund kan der meget hurtigt ske ting og sager i prefinalen og finalen. De første fire biler i privatcuppen er indenfor 4-5/10 sekund(når man ser bort fra Carlsens bedste tid, der var 5/10 bedre end hans 2, bedste tid).
Tilbage i ryttergården efter tidtagningen ville vi lige undersøge gearkasserne og det viste sig meget hurtigt, at vi havde problemer med begge gearkasser og så var gode råd rigtig dyre.
(Foto: Team ZULU Racing)
De reservedele vi skulle bruge var bestilt og lå på lageret hos Gunnar Aaskov og uden dem ville vi ikke kunne deltage i søndagens to finaleløb. Heldigvis stillede Dennis fra Gunnar Aaskov straks op og klokken 20.15 drønede han mod Vejle og de manglende reservedele. Næste morgen var både reservedel og Dennis på Knutstorp og Rene og Steen fra Henrik Lundgaards team gik meget hurtigt igang med at samle vores defekte gearkasse og i løbet af en times tid havde vi fået gearkassen og skulle så i gang med, at samle gearkasse og motor og få det hele på plads i bilen igen. Operationen lykkedes og patienten overlevede.
Uden Dennis, Steen og Rene var vi ikke kommet ud at køre om søndagen så vi skylder dem en meget stor tak.
Til eftermiddagens prefinale startede Jørgen som nr. 15, men inden svinget for enden af langsiden lå han allerede nummer 11, et par udgåede konkurrenter sendte bilen op på 10. pladsen som Jørgen holdt på trods af en hårdt kæmpende Jan Magnussen der gerne ville forbi, men Jørgen formåede at holde Big Mag stangen i 3 - 4 omgange og dermed sikre 10. pladsen generelt og endnu bedre anden pladsen i Privat Cuppen, vores hidtil bedste resultat.
I finalen startede Jørgen igen som lyn og torden og gik fra 10. pladsen til en placering som nummer 8, ret hurtigt måtte han dog opgive denne placering til Michel Nykjær. Nu fulgte en stillingskrig der varede flere omgange. Martin Jensen, Peugeot, Michael Carlsen, Peugeot og Michel Nykjær, SEAT kæmpede alle for at holde eller forbedre deres placering og i en af disse tvekampe så Jørgen sit snit til at udnytte et af de huller der næsten altid opstår i tætte dueller. Med en spektakulær overhaling på ydersiden af Carlsen tog Jørgen føringen i Privat Cuppen og der blev han resten af finalen.
(Foto: Motorsporten.dk)
For første gang i DTC karrieren skulle "Tyren fra Hammel" øverst på podiet. Det var stort og som der blev hvisket i krogene "når nu det ikke kunne blive os, så var det da godt det blev Jørgen".
Dramaet endte altså lykkeligt og vi fik en rigtig god tur til Knutstorp. Her fra skal der lyde en stor tak til Toyota, Steen og Rene, Gunnar Aaskov og Dennis, sidst men absolut ikke mindst skal der også lyde en stor tak til Michael, Rasmus og Aage for deres indsats.
Michael Moring Team chef Team ZULU Racing Læs mere om: 18/07/04 - Ring Knutstorp - DTC weekend |