Men på anden etape skiftede billedet. I en sving på prøve 19 kom Marcus for tæt på en sten, og rev det ene forhjul af Peugeot'en.
"Stenen stak ud af vejkanten i et højresving og vi havde den ikke med i vore noter, fortalte Marcus. "Stenen fjernede forhjulet, men vi kunne have fortsat på tre hjul. Men uheldigvis gik uheldet også ud over trækakslen, der ødelagde tandremmen, så motoren stoppede og så var der ikke mere at gøre. Jeg føler at det er sort uheld. Indtil uheldet holdt vi en god fart uden at presse for hårdt. Derfor er det ekstra skuffende at udgå. På den positive side var det tydeligt, at vi har gjort store fremskridt med bilen."
Med Marcus ude, lå presset på Harri Rovanpera, men også han havde problemer undervejs. En defekt servostyring kostede meget tid på første etape, og trods en række prøvesejre kunne han ikke nå længere frem i feltet end femtepladsen.
(Foto: Peugeot Sport)
"Efter problemerne på den første dag kørte Peugeot'en uden et eneste problem resten af rallyet, så det er frustrerende at tænke på, hvad vi kunne have opnået, lød det fra Harri Rovanpera, der nu ser frem til næste afdeling, der køres på hans og Marcus hjemmebane i Finland. "Vi har testet flittigt og har helt sikkert gjort store fremskridt."
Rallyet i Argentina blev efter Marcus Grönholm exit vundet af veteranen Carlos Sainz foran Sebastien Loeb, begge i Citroën, mens tredjepladsen gik til Ford's Francois Duval.
Aktuel Motorsport Information fra Peugeot Læs mere om: 18/07/04 - Argentina - WRC |