Der bliver skam også kæmpet i den nederste del af feltet. Sauber har hidtil været ramt af fremgang i forhold til tidligere sæsoner, og igen søndag så man at teamet har fremgang. Fisichella leverede et kanon løb. Jaguar fik et af de sjældne point men er stadig bag Jordan, dog nu kun med et enkelt point. Sauber - 18 points: Peter Sauber havde igen fundet det store smil frem efter Fisichellas meget flotte indsats. Fisichella startede bagerst pga. motorskifte lørdag hvor han heller ikke fik sat nogen tid i kvalifikationen. Til gengæld kæmpede han sig hele vejen op gennem feltet søndag og sluttede på 6 pladsen, det kunne måske endda være blevet til mere hvis ikke motorens pneumatiske system var begyndt at tabe luft. Massa sluttede lige udenfor pointene på 9 pladsen. Også han kunne måske have fået en bedre placering hvis ikke det lige havde været for et problem med softwaren i bilen ved et af pitstoppene. Begge kørere var utroligt begejstrede for bilen denne gang. Fisichella sagde ligefrem at det var den bedste Sauber bil han havde kørt i, i denne sæson. Peter Sauber var ikke helt tilfreds med weekendens forløb, han var dog meget tilfreds med løbets resultat, at det ikke blev bedre tilskrev han omstændighederne. Toyota - 8 points: Olivier Panis udgik af løbet efter kun 16 omgange. Årsagen var en af de mere sjældne. Den indbyggede, men lille brandslukker som Toyota har i bilerne, eksploderede simpelthen med det resultat at Panis fik pulveret på rattet og på visiret, så han kunne faktisk ikke se noget, så han blev nødt til at køre af banen. Cristiano da Matta kæmpede med den gamle TF104 for sidste gang, han glæder sig umådeligt meget til at få den stærkt reviderede nye bil i det næste Grand Prix. da Matta havde dog flere gode dueller undervejs, men blev holdt tilbage flere gange og på de mest uheldige tidspunkter. Denne gang var de fleste kørere på samme omgang som vinderen. da Matta er den første på resultatlisten som er placeret én omgang efter vinderen. Alle i teamet glæder sig til Hockenheim hvor man introducere det vi indtil videre kan kalde TF104B. Dermed skulle en stor del af teamets besværligheder med at finde fart i bilen være et overstået kapitel. Jordan - 5 points: Er der noget man erkender i Jordan teamet, så er det at bilerne mangler fart. En af de ledende personer i teamet, James Robinson, er ikke bleg for at indrømme at der mangler meget fart i bilerne. Men set udefra er det nok ikke det eneste. Nick Heidfeld fuldførte løbet på 15 pladsen, mens Pantano endnu en gang ikke fuldførte, denne gang grundet en kørerfejl. Ved en nedbremsning fik han det ene baghjul udenfor asfalten og så skal det gå galt når man bremser. Inden da havde han været ude at botanisere en enkelt gang. Nick Heidfeld havde et lille sammenstød med Klien ved starten. Der knækkede en af de små vinger af på frontvingen, men Heidfeld sagde efter løbet at han ikke mærkede nogen synderlig forskel på bilen før og efter. Én ting er dog sikkert, Jordan teamet mangler ikke arbejde med at få bilen gjort bedre. Jaguar - 4 points: Jaguar havde en af de bedre dage. Teamets samlede pointscore blev forøget med 33 %. Mark Webber fik kørt et enkelt point ind på Silverstone. Klien fuldførte også løbet, men sluttede nede på 14 pladsen. I en del af løbet havde Mark Webber flere gode dueller med kørere der normalt er noget længere fremme i feltet og formåede at holde dem bag sig til mål og dermed tjente han et point til sig og til teamet. Klien kørte et fornuftigt løb, han var meget tilfreds med bilen. Han havnede også i flere dueller men fik dog ikke det store ud af anstrengelserne trods hans tilfredshed med bilen. Det point som Mark Webber fik kørt hjem, er faktisk teamets første på hjemmebane nogensinde. Det var der selvfølgelig glæde over i teamet. Arbejdet i de senere uger er tilsyneladende endelig begyndt at give resultat. Ligesom de fleste andre teams, vil Jaguar også teste i denne uge og arbejde videre udfra det resultat man fik på Silverstone i weekenden. Minardi - 1 point: Minardi fik den ene bil i mål, denne gang med den udskældte Bruni bag rattet. Baumgartner udgik midtvejs i løbet med en motordefekt. Som mange sikkert bemærkede, kørte Minardi'erne stort set uden deres sponsormærker på bilerne. Det skete i bedste forståelse med størstedelen af deres sponsorer, da man ønskede at tilkendegive teamets sorg over at have mistet teamets sportsdirektør, John Walton, sent fredag nat. John Walton døde af et hjertetilfælde. Dons
Læs mere om: 11/07/04 - Silverstone - Formel 1 |