Michael Schumacher vandt igen, men fik ikke hevet Barrichello med på andenpladsen som vanligt. Det er muligt at M. Schumacher vandt løbet, men den egentlige vinder er vel Barrichello der startede som nr. 10 og i sidste sving erobrede tredjepladsen. McLaren ligner noget der er på vej tilbage. Renault øgede forspringet til BAR der igen havde et motorproblem i Satos bil. Ferrari - 158 points: Ross Brawn må snart forlange bonus, lønforhøjelse og hvad han ellers kan finde på. Strategen over alle strateger slog til igen. Uden ham var der ingen garanti for at Michael Schumacher havde vundet. Ved pludseligt at ændre strategien til en næsten ulogisk - ikke ulogisk mere - strategi, vandt Schumi igen igen. Ændringen af strategien samt nogle kanonhurtige omgange satte Alonso lige nøjagtigt så meget tilbage at han ikke kunne slå igen. Det var faktisk ikke Ross Brawn der kom med ideen. Ross Brawn har skyndt sig at give æren til Luca Baldisseri som kom med ideen. Brawn sagde ja til det og iværksatte det. Barrichello viste igen at den seneste tids stigende formkurve og måske motivation stadig er der. Flot at køre sig fra en tiendeplads og frem til tredjepladsen. Det var lidt et sats at overhale Trulli i det sidste sving men det lykkedes for den hoppende brasilianer. Renault - 79 points: Renault fik en andenplads og en fjerdeplads ud af anstrengelserne. Det betyder et øget forspring over BAR som ellers hænger godt på. Alonso førte fra sin pole til efter det andet pitstop hvor M. Schumacher kørte et par rigtig hurtige omgange og bragte sig i spidsen, hvor han blev resten af løbet. Det virkede som om at Alonso kørte alt hvad han kunne men bilen var bare ikke hurtigere. Det virkede som at Renault'erne lige havde det mere downforce som gjorde at topfarten ikke var tilstrækkelig. I deres iver efter at komme frem, havde begge kørere lidt løse næver i starten. I hvert fald ville nogle af konkurrenterne ikke flytte sig hurtigt nok efter Alonsos og Trullis mening. Ellers et flot løb af de to kørere, der dog ikke kunne slå Ferrarierne i de afgørende situationer. BAR - 62 points: BAR må til at få begge biler i mål hver gang. Ellers render Renault fra dem for alvor. Det duer ikke at det kun er den ene og primært Jenson Button der skal køre pointene hjem. Nej, begge biler i mål i pointene, må være kravet. Sato "røg" ud allerede på 16 omgang. Denne gang dog ikke med den sædvanlige fejl ifølge teamet. Men effekten var den samme nemlig at Sato parkerede bilen for tidligt. Jenson Button havde sit at slås med. Ved det sidste pitstop satte motoren ud da antistall funktionen pludseligt slog til. Det kunne måske være blevet til en tredjeplads men det skulle ikke være i det franske at det skete i denne weekend. Geoff Willis, den tekniske direktør i teamet, erkender dog at bilerne denne gang manglede noget fart i forhold til tidligere løb. Honda ingeniørerne må til at kikke på Satos motor endnu en gang. Denne gang har de dog noget at lede efter. Williams - 37 points: Man fristes næsten til at spørge: Hvor var Williams i dag? Det var ikke meget man så til dem. Gene kørte bagud i placeringen stille og roligt, og Montoya så man enten når han spandt rundt foran alle på start/mål langsiden eller kørte af banen. Nej det var ingen succesoplevelse. Modsat de to seneste GP'er fik Montoya dog kørt et enkelt point hjem i dag til ham og teamet. Montoya forklarede efter løbet i dag, at han havde smerter i nakken fra det heftige crash han havde forleden. Han klagede også over at balancen i bilen i starten af løbet var dårlig. Det blev dog bedre undervejs. Marc Gene havde håbet på noget bedre, men havde lidt problemer med koblingen. Han havde også en lille sammenkørsel med Webber i et af de første sving. Sam Michaels har fået noget at arbejde med efter at han har taget over efter Patrick Head. McLaren - 22 points: McLaren har fået fat i noget af det rigtige. Nu kommer bilerne i mål i pointene også, denne gang etablerede de faktisk deres positioner ret hurtigt. MP4-19B er tilsyneladende en væsentligt bedre bil, og da motoren nu er begyndt at holde + 300 km, er tegningen så små ved at være der. Ros til teamet for den store ihærdighed. Nu har man opnået at være tættere på Williams end Sauber i pointene. Men der er stadig noget at indhente. Begge kørere var tilfreds med bilen. Der var faktisk ikke noget at brokke sig over, nu venter de spændt på udviklingen af bilen der fik sin debut ved det franske GP. Ron Dennis fortæller at der kommer flere nyheder i bilen til næste weekends løb på Silverstone. De ligger klar hjemme på fabrikken i Woking. Dons
Læs mere om: 04/07/04 - Magny-Cours - Formel 1 |