San Marinos GP - dækpreview |
Formel 1 21/04/04
|
|
Stik mod næsten alle forudsigelser, har Bridgestone sammen med Ferrari afvist at Michelin skulle være de bedste under de meget varme forhold. |
|
Dækkrigen er ikke hvad den blev gjort til i sidste sæson. Det er dog stadig de to samme dækfabrikater der konkurrerer. Michelin blev udråbt til at være favorit i de tre første løb i år, men det har alligevel været Bridgestone der har været øverst på podiet hver gang hidtil. Bridgestone har dog haft det suveræne Ferrari team til at klare paragrafferne for sig, både på testbanerne og i Grand Prixerne. Men vil det nu vise sig at Michelin måske kan gå ind og drille Bridgestone lidt? I hvert fald ventes der væsentligt køligere forhold på Imola i den kommende weekend. Et af problemerne for Michelin har været at dækkene er begyndt at danne blærer. Det har Bridgestone også gjort men ikke i samme omfang, og slet ikke med den indflydelse som Michelin teamene har beklaget sig over. Bridgestone har sendt nogle nye dækspecifikationer til Imola. I alt er der sendt godt 1400 dæk til Imola fra Bridgestone. Ikke mindre end 8 forskellige typer er der sendt af sted. Én type intermediate og én type virkelig regnvejrsdæk. De sidste seks typer tørvejrsdæk indeholder bl.a. de nye specifikationer som tidligere beskrevet. De ny specifikationer er blevet testet godt og grundigt igennem i de seneste uger af primært Ferrari, og til dels også af Sauber. Michelin har også haft travlt på testbaner, kraftigt bestået af de 6 teams som kører på mærket. Der er lavet nye udviklinger eller videreudviklinger af de eksisterende dæktyper. Mindst tre af de valgte dæktyper til Grand Prixet på Imola er nye. I hvert fald så nye at de ikke har været med i et Grand Prix før. Michelin fortæller at man denne gang satser på lidt blødere dæktyper end ved de første Grand Prixer i år. Hos Michelin venter man sig meget af de nye specifikationer som man har udviklet i samarbejde med flere teams. Dons
Læs mere om: 25/04/04 - Imola - Formel 1 |
|
| |