Melanie Munkholm (MM): Hvordan vil du beskrive din sæson i BTCC? Tom Kristensen (TK): "Som det perfekte stævnemøde, hvor et langt forspil endte i et forløsende
klimaks! Vi havde store problemer i begyndelsen af sæsonen med at få indstillet
bilen optimalt, men med tiden fik vi langsomt udviklet bilen og arbejdet os ind på det
rigtige setup. Belønningen kom sidst på sæsonen, hvor Honda var den dominerende bil, og jeg vandt de to finaleløb på Silverstone. MM: Som de fleste nok ved kørte du STW i Tyskland sidste år, så det ville jo være meget rart at vide hvordan BTCC er i forhold til STW? TK: "Mere nærkamp og dirty tricks. (Primært fordi at banerne generelt er smallere og mere kompakte). Til gengæld mere tilskuervenligt!". MM: - og BTCC bilen i forhold til STW bilen? TK: "Reglementet er 99% ens. I STW i '99 var det det første gang Honda indsatte
den nye Accord...således er/var 2000 modellen en videreudvikling, men nogle måske lidt for optimistiske designere gjorde, at vi ikke fra sæsonstart var med hvor vi burde...og i 2000 i BTCC måtte man kun teste på løbsweekender". MM: Hvad var den bedste oplevelse i BTCC? TK: "Sejren På Oulton Park i mit første møde med banen og selvfølgelig finalen på Silverstone". MM: - og den værste oplevelse i BTCC? TK: "At Jason Plato og hans Vauxhall var så "forelskede" i mig og min Honda Accord, at de prøvede at støde på os ved først givne lejligheder..." Jeg skulle derudover hilse fra Tom og ønske Motorsporten.dk's læsere et rigtigt godt nytår!
Melanie Læs mere om: Tom Kristensen |