Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Citroen SAXO Cup

Fornuftig afslutning på DM-sæsonen

Saxo Cup 
01/10/03 

- I en jævnbyrdig DM-fight med jævnbyrdige racere betyder konkurrenceheldet og dagsformen uhyre meget, fastslog Leif Horsted efter DM-finalen i OK Saxo Cuppen på FDM Jyllands-Ringen.
 

Min personlige dagsform har gennem 2003-sæsonen været helt i top. Jeg har været motiveret til at yde toppræstationer i DM-løbene, men konkurrenceheldet har absolut ikke været med os i Racingteam Blue Bell.


(Foto: Kirketerp)

Ved det forrige motorløb på den udvidede motorbane ved Silkeborg - Grand Prix Danmark - blev Leif Horsted nr. 2 i første DM-heat. I grand prix'ets andet DM-heat var sydvestjyden også med helt fremme. Leif Horsted blev desværre puffet af banen, da han var stærkt på vej til 3. plads, og måtte derfor vinke farvel til en podieplacering i dette DM-heat.

- Med disse topresultater havde vi naturligt store forventninger til det efterfølgende løb på den krævende Padborg Park, fortsætter Leif Horsted. - Med to hurtige langsider stiller den sønderjyske motorbane store krav til materiellet samt kørernes bedømmelsesevne i nedbremsningerne. Under fighten blev der for lidt plads til raceren, da jeg blev trængt op bag i en konkurrent. Bilsnuden og køleren fik derfor en alternativ udformning. Desværre fossede kølervandet samtidig ud, og jeg måtte køre i pit før målstregen.

Racingteamets dygtige mekanikere fik dog Citroën Saxo'en klar til næste udfordring på Padborg Park. I kampens hede havde et af bagdækkene åbenbart fået en skavank, hvorfor Leif Horsted scorede en sivepunktering i andet DM-heat:

- Luften forsvandt efterhånden i det ene baghjul, og så var motorsportsfesten ovre for den weekend. DM-motorløbene afvikles i et hektisk tempo, hvorfor der ikke er tidsmæssig mulighed for hjulskift under selve konkurrencen.

Leif Horsted var inden sæsonstarten tildelt start nr. 21, som er seedningen i forhold til sidste års resultater i OK Saxo Cuppen. Konkurrencen har aldrig været skrappere i klassen, som køres med 30 identiske racere i tunet banetrim.


(Foto: Kirketerp)

Konkurrenceheldet var heller ikke med Leif Horsted i DM-finalen, som blev kørt på FDM Jyllands-Ringen. Således måtte sydvestjyden udgå med et knækket motorophæng i DM-sæsonens allersidste race:

- I den skarpe fight er racingteamet meget godt tilfredse med DM-slutplaceringen som nr. 10. Inden sæsonstarten havde vi sporet ambitionerne ind efter en TOP FEM-slutplacering, men sådan skulle det altså ikke gå.

Racingteam Blue Bell har fået blod på tanden til nye udfordringer i 2004. Derfor kan dansk banesport forvente nye tiltag fra de rutinerede motorsports-folk i det sydvestjyske.

Åge Kirketerp Jensen

Læs mere om:
  • 28/09/03 - Jyllandsringen - Saxo Cup - Saxo Cup
  •